וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הבריאות לשעבר מזהם את היישוב קציר?

אריאל נוי

17.10.2010 / 14:50

תושבים בקציר, השוכנת בוואדי ערה, מתלוננים כי יו"ר הוועדה הממונה ושר הבריאות לשעבר נסים דהן אינו עושה דבר כדי למנוע הפיכת שטח בכניסה ליישוב למגרש פסולת. דהן: המקום הוקצה לגזם ומפנים אותו פעמיים בשבוע

מערכת וואלה!

(צילום: פיצ'י דובינר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

תושבי היישוב הפסטורלי קציר ששוכן בוואדי ערה התעוררו בוקר אחד לפני מספר חודשים וגילו שבכניסה לישובם הוקם אתר פסולת. התושבים הנזעמים פנו מספר פעמים למשרד להגנת הסביבה וליושב ראש הוועדה הממונה על היישוב ודרשו לסגור את האתר, אך נענו בשלילה. לטענת המועצה המקומית והמשרד להגנת הסביבה, המקום משמש לאיסוף גזם בלבד והוא מפונה לעתים תכופות.

תושב קציר והפעיל הסביבתי פ'יצי דובינר סיפר לוואלה! חדשות כי פסולת מעורבת מסוגים שונים נערמת זה זמן רב בכניסה לישוב, בשטח שיועד למגרש כדורגל. דובינר האשים את יו"ר הוועדה הממונה של הישובים קציר חריש, שר הבריאות לשעבר ניסים דהן, בהזנחה. "אין דבר מגוחך יותר משר בריאות לשעבר שמזהם את הסביבה ופוגע בבריאותם של תושבי האזור", אמר דובינר.

לטענת התושבים, למרות תלונותיהם לא פונה המגרש, ובאחרונה אף נצפתה משאית של המועצה שופכת פסולת בנייה באתר. התושבים הצליחו לצלם את המשאית, ולדברי דובינר מהצילום עולה בבירור כי "בכניסה ליישוב מתגוללות ערמות מעורבות של גזם, ניילונים, ניירות , ספוגים, פלטיקים, שקי יוטה פלסטיים ועוד".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה, כי "המועצה הציעה את המקום לגזם. אם תצטבר פסולת נוספת ולא תפונה ניאלץ לפעול באכיפה להסרת המפגע. למיטב ידיעתנו, המועצה מפנה פעמיים בשבוע את האתר, ולא נוצרה בעיה מיוחדת. המשרד יבצע בדיקה נוספת במידת הצורך".

יו"ר הוועדה ממונה של קציר-חריש ניסים דהן מסר בתגובה: "לא ידוע לי על מחדלים כאלה. המקום הוקצה לגזם ואנחנו מפנים פעמיים בשבוע פסולת. אם יש תלונות על פסולת אחרת במקום על התושבים לפנות למועצה ואנו נטפל בזה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully