וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאורגיה: ישראלים חשודים כי שיחדו פוליטקאי

אלכס גקר

17.10.2010 / 0:03

שני אנשי עסקים ישראלים, רוני פוקס וזאב פרנקל, נעצרו בחשד שהציעו 7 מיליון דולרים לסגן שר האוצר המקומי בתמורה לקידום עניין חברתם טראמקס במסדרונות הממשלה

פרקליטות גאורגיה (לשעבר גרוזיה) הודיעה אתמול (שבת) כי שני אנשי עסקים ישראלים נעצרו לפני יומיים בחשד כי הציעו שוחד לסגן שר האוצר הגאורגי. על פי התקשורת המקומית, השניים, רוני פוקס וזאב פרנקל, מבעלי חברת Tramex International Inc, הציעו 7 מיליון דולרים לסגן השר, אבטנדיל חראידזה, על מנת שילחץ על ממשלת גאורגיה שלא לערער על החלטת בית המשפט בינלאומי לישוב סכסוכים לשלם לחברת טראמקס פיצויים בסך 100 מיליון דולרים.

בהודעת הפרקליטות נמסר כי השניים נעצרו במהלך פגישה עם חראידזה במסעדה בעיר בטומי, וכי שותפם של השניים, יוהניס קדרסופולוס הנמצא מחוץ למדינה, חשוד גם הוא.

טראמקס קיבלה זיכיון לשיפוץ צינור נפט במדינה בתחילת שנות ה-90'. השיפוצים התבצעו, אך צינור נפט נפגע במהלך מלחמת האזרחים שהתחוללה בגאורגיה. החברה נטשה את עסקיה במדינה, והמוביל הועבר לשליטה מקומית. עתה, תובעת החברה 350 מיליון דולרים פיצויים מהמדינה. בית המשפט קבע כי תפוצה ב 100 מיליון דולרים, ואילו הממשלה הגאורגית מתכוונת לערער על ההחלטה.

(עדכון ראשון: 16.10.10, 22:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully