וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה צפויה לאשר היום הטבות לקיבוצים

17.10.2010 / 0:01

בישיבה מיוחדת היום בקיבוץ דגניה א', צפויה הממשלה לאשר שורה של החלטות המטיבות עם קיבוצים ויישובים החקלאים. ברק: ישיבה בעלת חשיבות היסטורית

ממשלת ישראל תציין הבוקר (ראשון) מאה שנים לתנועה הקיבוצית בישיבת ממשלה חגיגית שתיערך בקיבוץ דגניה א' שבדרום הכנרת. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הממשלה צפויה לאשר החלטות לקידום ההתיישבות והחקלאות, חיזוק תשתיות המורשת, פיתוח הטבע והנוף ועידוד תיירות". על פי התכנון, הממשלה תכריז על מספר אתרים קיבוציים שיטופלו במסגרת "תכנית מורשת" שאושרה לפני מספר חודשים.

בין היתר, הממשלה צפויה לאשר פעולות לקליטת מתיישבים חדשים בפריפריה: היא תקצה כמיליארד שקלים בעשור הקרוב לשיקום תשתיות הנדסיות בישובים כפריים ותיקים, תאשר הקמת חברה ממשלתית שתפקידה יהיה לתכנן ולבנות את השוק הסיטוני החדש בצומת מסובים, תמנה ועדת שרים בראשות ראש הממשלה לפיתוח הישובים החקלאיים והקהילתיים. הממשלה גם תקים ועדה ממשלתית-ציבורית שתמליץ לראש הממשלה ולממשלה על המדיניות הרצויה לניהול הקרקעות החקלאיות.

"יתקבלו החלטות מעשיות"

שר הביטחון אהוד ברק התייחס למיקום ישיבת הממשלה הצפויה ואמר כי, "מדובר בישיבה בעלת חשיבות היסטורית. זו הצדעה והוקרה להתיישבות בכלל ולתנועה הקיבוצית בפרט. ישיבת הממשלה מחר בדגניה א' אינה רק טקס. יתקבלו בה החלטות מעשיות שיאפשרו את המשך פיתוח והתחדשות הכפר והחקלאות לכל חלקי הארץ עם עדיפות לנגב, לגליל ולאזורי קו העימות".

גם נציגת הקיבוצים במפלגת העבודה, סגנית שר התמ"ת אורית נוקד, החברה בוועדת השרים לשימור אתרי מורשת, התייחסה לישיבת הממשלה. "אחרי שנים של מאמצים רבים ותקציבים דלים סוף סוף מורגש שינוי אמיתי ביחס הממשלתי לנושא השימור", אמרה נוקד, והוסיפה כי היא "שמחה שנפלה בחלקי ההזדמנות לסייע בהנצחת הסיפור והמורשת המפוארים של התנועה הקיבוצית ואנשיה וחלקם בתקומתה של מדינת ישראל. אני מקווה שבשנה הבאה נצליח להכניס אתרים נוספים לרשימת השימור".

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully