וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מפגינים בת"א: "די לחקיקה הגזענית"

אורי ערן ופנחס וולף

17.10.2010 / 0:06

במסגרת צעדה שארגנו מפלגות השמאל בת"א, אלפי בני אדם מחו נגד "מגמות הפאשיזציה בחברה הישראלית". יו"ר מרצ תקף את הממשלה שרוצה לדבריו "להנציח שלטון ימני אתנוקרטי"

אלפי בני אדם הפגינו אמש (שבת) בתל אביב נגד "חוק האזרחות" שהממשלה אישרה בשבוע שעבר ונגד מה שהם מכנים "מגמות הפאשיזציה הפושות בחברה הישראלית". המפגינים, צועדים מגן מאיר לכיוון בסיס הקריה תחת הקריאה "די לחקיקה הגזענית".

הפגנת השמאל נגד חוק האזרחות ובעד המשך השיחות עם הפלסטינים. אורי לנץ
אלפים צועדים מגן מאיר לקריה בתל אביב/אורי לנץ

במהלך התהלוכה אמר יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון כי, "מתקפת החקיקה האנטי אזרחית ודמוקרטית נועדה להדיר את האוכלוסייה הערבית מהמשחק הדמוקרטי ולהנציח שלטון ימני אתנוקרטי לדורות. טוב שהמחנה האזרחי מתעורר". ח"כ אורון הוסיף כי ההפגנה יוצאת "נגד שני נושאים עקרוניים שהם בלתי נפרדים מבחינתי. האחד הוא עצירת הגזענות והפאשיזם והשני כניסה למשא ומתן עם הפלסטינים – הקפאת החוקים הגזעניים והקפאת הבנייה בהתנחלויות".

הפגנת השמאל נגד חוק האזרחות ובעד המשך השיחות עם הפלסטינים. אורי לנץ
הפגנת השמאל נגד חוק האזרחות ובעד המשך השיחות עם הפלסטינים/אורי לנץ

גם ח"כ דב חנין (חד"ש) לוקח חלק בצעדה. "אנחנו עדים פה היום למפגן כוח של השמאל בישראל", אמר חנין, "יהודים וערבים מכל רחבי הארץ הגיעו הנה. אנחנו מתכוונים להיאבק נגד הנחשול של החקיקה הגזענית והאנטי-דמוקרטית. חנין הוסיף כי "יש בישראל גוש גדול שמוכן להיאבק נגד הגזענות ובעד הדמוקרטיה והמאבק יתרחב. הדמוקרטיה הופכת להיות לשאלה גורלית וכולנו צריכים להתגייס כדי שלשאלה הזו ינתן המענה הנכון".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התייחס הערב להפגנה ואמר כי "מפגיני השמאל הקיצוני בתל אביב הם ההוכחה שאת חוק הנאמנות יש להחיל גם על יהודים. היום הם נגד הנאמנות למדינה ומחר הם ידרשו לבטל את ההמנון בטענה שהוא המנון גזעני".

(עדכון ראשון: 20:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully