וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: לא אכיר בישראל כמדינה יהודית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.10.2010 / 18:53

יו"ר הרשות הפלסטינית נועד ברמאללה עם הח"כים הערבים של מפלגת חד"ש, והבהיר כי הוא מסרב בבירור להכיר בישראל כמדינה יהודית. לאחר הפגישה אמר ח"כ ברכה כי מדובר ב"מסר מרגיע לערביי ישראל"

למרות דרישתה של ממשלת ישראל – אבו מאזן מסרב להכיר בישראל כמדינה יהודית. כך הבהיר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאן בפגישתו היום (שישי) ברמאללה עם חברי הכנסת הערבים של חד"ש, מוחמד ברכה, ד"ר חנא סוויד, ועפו אגבאריה. בתום הפגישה אמר סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ברכה כי "אבו מאזן וההנהגה הפלסטינית מסרבים באופן ברור להכיר בישראל כמדינה יהודית וברעיון של חילופי אוכלוסין. ההצעות הישראליות מהוות סכנה לבני עמנו בשטחי 48' ומחוץ לשטחים".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר בפתח מושב החורף של הכנסת כי אם אבו מאזן יצהיר על הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית, הוא ישקול לפנות לממשלתו כדי להורות על הקפאה נוספת בבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית.

ברכה הוסיף לאחר הפגישה כי "זו לא הפעם הראשונה ששמענו אותו אומר זאת, שכן הוא אמר זאת פעמים רבות. אם ההנהגה הפלסטינית היתה מוכנה לוותר על העקרונות שלה, היא היתה חותמת על הסכם לפני זמן רב". ברכה ציין עוד שהדברים שאמר אבו מאזן היו "חשובים" והיוו "מסר מרגיע לערביי ישראל". כמו כן, במהלך הפגישה אבו מאזן עדכן את חברי הכנסת בהתפתחויות האחרונות בכל הנוגע למאמצים המושקעים בקידום תהליך השלום.

בכיר אש"ף יאסר עבד רבו שהשתתף אף הוא בפגישה אמר שבפגישה נידונו הנושאים הנוגעים לתהליך המדיני ולעמדתה של ממשלת ישראל. לדבריו, עמדה זו מכשילה את תהליך השלום, בעיקר על רקע התעקשותה של ישראל להמשיך בבניית ההתנחלויות, סירובה לסיים את הכיבוש ולהקים מדינה פלסטינית בקווי 67'. הוא הוסיף כי הצדדים הסכימו להמשיך לפעול יחד ולשמור על קשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully