וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר מתוח בשומרון: הצתה, עימותים ואבנים

יהושע בריינר

15.10.2010 / 12:51

שורה של עימותים בשומרון העלתה את המתיחות בין המתנחלים, הפלסטינים וצה"ל. מתנחלים מאלון מורה הותקפו באבנים, פלסטינים הציתו לפי החשד שטחים חקלאיים בחוות גלעד וצה"ל החרים משאית שפרקה חומרי בנייה במאחז

מתיחות רבה שוררת היום (שישי) בשומרון בעקבות שורה של עימותים בין צה"ל, המתנחלים והפלסטינים. שני מתנחלים מאלון מורה הותקפו על ידי קבוצה של פלסטינים ופעילי שמאל זרים. הקבוצה יידתה אבנים לעבר המתנחלים והשניים הזעיקו למקום את יחידת הכוננות ואת רכז הביטחון, שהותקפו גם הם. בשלב מסוים ירה רכז הביטחון מספר יריות באוויר מנשקו האישי. בעקבות הירי נמלטו הפלסטינים לכפר עזמוט הסמוך. לא היו נפגעים באירוע.

בנוסף המתנחלים טוענים כי פלסטינים ופעילי שמאל הציתו שטחים חקלאיים מסביב לחוות גלעד. בשלב זה תושבים, יחד עם כוחות כיבוי מקומיים, פועלים לכיבוי הדליקה. נגרם נזק קל לרכוש.

בשעות הבוקר החרים צה"ל משאית שפרקה חצץ וחומרי בנייה במאחז חוות גלעד. מצה"ל נמסר כי הכוחות זיהו את המשאית מגיעה למאחז הבלתי-חוקי וקיבלו אישור מהמנהל האזרחי להחרימה.

עם הגעת הכוחות החלה המשאית לעזוב את המאחז ולנסוע לכיוון ההתנחלות אלון מורה שם הוחרמה על ידי הצבא והועברה למפקדת חטיבת שומרון הסמוכה. השמועה על החרמת המשאית התפשטה בהתנחלויות וכ-30 צעירים הגיעו לשערי הבסיס על מנת לדרוש את החזרת המשאית. כעת נמצאים ראשי המתנחלים בהליכי הידברות עם חטיבת שומרון והמנהל האזרחי לצורך השבת המשאית והסחורה שעליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully