וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצווה תחכה: מדוע בכירי חמאס לא יעלו למכה?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.10.2010 / 11:31

המודיעין המצרי הודיע כי אינו מתכוון לאפשר לבכירים בחמאס לצאת לערב הסעודית דרך קהיר לצורך מילוי מצוות העלייה לרגל. בין הבכירים שמעברם ייאסר: דוברי חמאס סאמי אבו זוהרי ופאוזי ברהום

המודיעין המצרי הודיע לחמאס ברצועת עזה כי ברשותו רשימת שמות של בכירים בארגון שאין בכוונתו לאפשר להם לצאת לערב הסעודית דרך מצרים לצורך מילוי מצוות העלייה לרגל – החאג'. גורם פלסטיני בכיר גילה (שישי) לסוכנות הידיעות "קודס-פרס" כי מבין הבכירים שנסיעתם אסורה: חבר הפרלמנט מטעם חמאס סלאח ברדוויל, וכן דוברי חמאס פאוזי ברהום וסאמי אבו זוהרי.

אבו זוהרי אישר בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי הנהגת חמאס קיבלה הודעה מבכיר מצרי לפיה קהיר לא תאפשר למספר בכירי הארגון לצאת לערב הסעודית דרך מצרים. אבו זוהרי סרב לפרט מי הם הבכירים הכלולים ברשימה אך קרא למצרים לשקול מחדש את ההחלטה. גורמים פלסטינים העריכו עוד כי לרשימת ה"מנועים" צפויים להצטרף שמות נוספים של בכירי חמאס.

בשבועיים הקרובים צפויים מיליוני בני אדם ברחבי העולם המוסלמי לעלות לערב הסעודית לשם מילוי מצוות החאג' – העלייה לרגל למכה. בימים הקרובים צפויה לצאת משלחת של משרד הדתות של חמאס אל שגרירות ערב הסעודית בקהיר, שם תגיש את הוויזות של תושבי עזה המתעתדים לצאת לערב הסעודית. אלפי תושבי עזה צפויים לעלות לערב הסעודית לשם מילוי מצוות העלייה לרגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully