וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי כנסת דורשים: משפט חוזר למרגלית הר שפי

פנחס וולף ומוטי לוי

15.10.2010 / 10:24

15 שנה לאחר רצח ראש הממשלה יצחק רבין, קוראים חברי הכנסת עתניאל שנלר ואורי אריאל, לקיים משפט חוזר למרגלית הר שפי, שהורשעה באי מניעת פשע. ח"כ אריאל: "מדובר בעוול ובהרשעה פוליטית שבוצעה על ידי משטרת המחשבות"

חברי הכנסת עתניאל שנלר (קדימה) ואורי אריאל (האיחוד הלאומי) קוראים הבוקר (שישי) לקיים משפט חוזר למרגלית הר שפי, חברתו של יגאל עמיר רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, אשר הורשעה באי מניעת פשע על כך שידעה על כוונותיו של עמיר ולא דיווחה למשטרה. בעקבות כך נידונה הר שפי לתשעה חודשי מאסר. חברי הכנסת יוצאים בקריאה זו בשל העובדה שראשי שב"כ לשעבר הודו שהר שפי לא ידעה על כוונת יגאל עמיר לרצוח את רבין.

לדברי ח"כ אריאל, "עומדים שלושה ראשי שב"כ ואומרים שהיא לא ידעה, אז על סמך מה מאשימים אותה? מדובר בעוול ובהרשעה פוליטית שבוצעה על ידי משטרת המחשבות. למרגלית הר שפי ולכל אזרח בישראל מגיעים משפט ופסק דין נקיים מנטיות פוליטיות של הגורמים במערכת האכיפה, ולכן למען תיקון העוול יש לעשות משפט חוזר. הפגיעה בהר שפי היא פגיעה בציונות הדתית. זה פסק דין של בית המשפט לציונות הדתית: 'האמירות שלכם לא מקובלות עלינו'. משום כך, זיכוי שלה זה זיכוי של הציונות הדתית, הרשעתה זה הרשעה של העמדות של הציונות הדתית".

ח"כ שנלר ביקר את העובדה שהנושא עלה בשבוע שלפני יום השנה לרצח, אולם לגופו של עניין, גם הוא תומך במשפט חוזר. "בדקתי האם מה שמצטטים את כרמי גילון ועמי איילון נכון, והסתבר לי שהמערכת חשבה אז שהר שפי לא קשורה לרצח", אמר שנלר לוואלה! חדשות. "אם היא באמת לא ידעה, ומערכת בתי המשפט לא היתה מודעת להודעותיהם של שני ראשי השב"כ, ואם באמת היא שפטה אותה כאשמה, אז ראוי לעשות משפט חוזר. אם בית המשפט יתרשם שצריך לזכות אותה, ראוי שיזכה אותה, ואם הוא יאמר שהיא כן ידעה נכבד את ההחלטה. אבל לא יכול להיות ששני ראשי שב"כ אומרים שהיא לא ידעה והמצב נשאר כך. אנחנו לא מכירים אנשים, כמו ברנס, שישבו בכלא ואחרי כמה שנים התברר שהם לא עשו כלום?"

"ראוי לעשות משפט חוזר"

תנועת "שלום עכשיו" מסרה בתגובה כי "היוזמה למחוק את הרשעת הר שפי היא חלק מקמפיין ציני ומתוכנן שמטרתו לטשטש את רצח רבין ולחון בעתיד גם את יגאל עמיר, הימין לא יצליח למחוק את חלקו בהסתה ובאלימות שהובילה לרצח ראש ממשלה בישראל. אם היזמה תתקבל, תפנה התנועה לבג"צ בדרישה לעצור את המהלך ולמנוע את אפלייתה לטובה של הר שפי על פני עבריינים מורשעים אחרים".

בתוך כך, יו"ר האופוזיציה ציפי לבני שוחחה הבוקר עם דליה רבין, בתו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין בעקבות דרישתם של מספר חברי כנסת לקיים משפט חוזר למרגלית הר שפי. לבני אמרה לדליה רבין כי "רצח רבין אינו עניין של משפחתו והוא לא עניין פוליטי של מפלגתו אלא של העם כולו. גם אם חלפו שנים מרצח רבין, אסור לחזור ולתייג אותו כעניין של ימין ושמאל. שילמנו מחיר יקר בעבר על כך והצלחנו כחברה להוציא את הלקח של הרצח מהמגרש הפוליטי. זה הרבה מעבר לעניינו של היחיד אלא של החברה כולה". עוד אמרה לבני כי "ככלל, כשרת המשפטים לשעבר אני מתנגדת למעורבות חברי כנסת בהליכים משפטיים של אזרחים, ומעבר לכך אני מצרה על מעורבות פוליטיקאים בבקשה הזו, שכן היא עלולה להפוך את השיח סביב הרצח למגרש פוליטי, ואסור שיהיה שם".

הרב יעקב אריאל, רבה של העיר רמת גן, אמר לוואלה! חדשות כי "הגיע הזמן להתעשת ולטהר את שמה בכדי שתוכל להתחיל חיים חדשים". עוד הוסיף אריאל כי "לפני 15 שנה נטפלו לכל חשש, ובתוך האווירה הזו נטפלו גם אליה. בסך הכל זו ילדה תמימה שלא ידעה מה קורה. הרסו את כל חייה". אריאל הדגיש כי הוא מבדיל בינה לבין עמיר שהוא "רוצח שפל ומתועב ושיירקב בכלא" כדבריו. גם אחיו של אריאל, הרב ישראל אריאל, חבר הסנהדרין ומרבני הציונות הדתית, אמר כי הוא "מוחה על משטרת המחשבות שקיימת במדינת היהודים". עם זאת הוסיף כי הוא לא מאמין בבית המשפט. "נעשתה פה עוולה גדולה ומעשה רשעות ששפטו אדם על מחשבותיו וחיסלו אותו לכל החיים" אמר אריאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully