וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "אין היום מפקד למפלגת העבודה"

15.10.2010 / 0:25

שר הרווחה יצחק הרצוג העביר ביקורת קשה על יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, מיד לאחר הכרזתו כי יתמודד על ראשותה. "אני רוצה להציל את המפלגה ולהוביל אותה"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן)

"המצב היום במפלגה מטורף, אין תהליך מוסכם, אין מפקד. צריך להגיע לדיאלוג ולסכם על מועד לבחירות", כך אמר אמש (חמישי) שר הרווחה יצחק הרצוג לוואלה! חדשות בראיון שהעניק לאחר שהודיע על התמודדותו על ראשות מפלגת העבודה.

הרצוג שב והסביר את המניע להכרזתו. "אנשים אומרים לי 'המפלגה מתה, תפלג אותה'", הוא אמר. "אני רוצה להציל אותה ולהוביל אותה. צריך להיכנס לתהליך של הידברות בצמרת, ואני מקווה שחיליק בר (מזכ"ל העבודה החדש – פ"ו) יוכל להוביל את זה, בתקווה להגיע למועד מוסכם של בחירות. אני רוצה לתת לחיליק את ההזדמנות להוביל את המהלך".

לא לחינם הרצוג בחר את העיתוי הנוכחי להכרזתו. מצב הרוח במפלגה בכי רע, וקשה למצוא מישהו שלא ממורמר על היו"ר, אהוד ברק. השיא היה השבוע כאשר ברק הלך עמד בודד מול כל שרי המפלגה בעניין חוק הנאמנות. בישיבת הסיעה ביום שני הוא הבין שטעה והתנצל על כך שלא התייעץ עם השרים.

אולם, הכעס על ברק בקרב חבריו למפלגה נשאר, מה גם שההתנצלות לא הביאה לפתיחת דף חדש בהתייעצויות עם השרים ועם בכירי המפלגה. ייתכן, שזה היה הקש ששבר את גב הגמל והביא את הרצוג להכריז על מועמדותו. לאחר ישיבת הלשכה, נערכה ישיבת רכזי המפלגה מכל הארץ. גם הם, בדומה לאווירה ביתר חלקי המפלגה, זועמים. לדברי הרצוג, הדברים שנאמרו שם על ידי רכזים היו קשים מאוד.

"צריך לעבוד יחד"

"אפילו ברק הודה שאין התכנסות של מוסדות ואין שום דבר", אמר. "אני מקווה שסופסוף המהלך שלי והמהלך של מינוי המזכ"ל שהיה בהסכמה יובילו לתזוזה חיובית בהרגשה במפלגה. יש עוד הסכמה אחת מאוד משמעותית במפלגה: בנושא המדיני, ויש בסיס לעבוד ביחד על הכל".

"ברגע שתהיינה הבנות ויהיה דיאלוג בין כולם, יתאפשר לנו לעבוד יחד כקולקטיב", הסביר הרצוג. "צריך לעבוד יחד כדי לשים נושאים שחשובים לנו על סדר היום. המפלגה בדיכאון קליני וצריך להוציא אותה מזה גם בהליכים מזרזים. אני רוצה לתת שעת רצון לשיח במפלגה. חשוב שיהיו בחירות דמוקרטיות וסדר יום מוסכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully