וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה נתן לאחמדינג'ד נשק צה"לי שנלקח שלל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.10.2010 / 0:00

הנשיא האירני ומזכ"ל חיזבאללה נפגשו בשגרירות אירן בביירות. במהלך הפגישה העניק נסראללה לאחמדינג'ד נשק של חייל צה"ל שנלקח כשלל במלחמת לבנון השנייה "כאות תודה והערכה". לאחר הפגישה עזב אחמדינג'ד את לבנון וחזר לארצו

בתום יומיים עמוסים בארץ הארזים, חזר אמש (חמישי) נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לארצו, אך לא לפני שנפגש עם האיש שלו בביירות - השייח' חסן נסראללה.

השניים נועדו בשגרירות אירן בביירות ובתום הפגישה טס נשיא אירן בחזרה לטהרן. רשת הטלוויזיה של חיזבאללה "אל-מנאר" דיווחה כי השניים דנו בתוצאות ביקורו של אחמדינג'ד בלבנון ובמצב הכללי בלבנון ובמזרח התיכון. עוד דווח כי נסראללה העניק לאחמדינג'ד רובה שנלקח מחייל ישראלי במהלך מלחמת לבנון השנייה ב-2006. נסראללה אמר לאחמדינג'ד שהרובה שהוא מעניק לו במתנה נלקח שלל מחייל ישראלי במלחמה "על מנת להביע את תודתו ואת הערכתו לנשיא אירן".

לפני שנפגש עם נסראללה נועד אחמדינג'אד עם מקבילו מישל סלימאן בארמון הנשיאות בבעבדא. סלימאן הודה שוב לאחמדינג'ד על הביקור ואילו נשיא אירן הודה לעמיתו הלבנוני על קבלת הפנים. הוא הבהיר עוד כי ארצו מוכנה לסייע ללבנון בכל תחום שתידרש והזמין את נשיא לבנון לבקר באירן. השניים סיכמו עוד לפקח מקרוב אחר יישום ההסכמים ומזכרי ההבנות שחתמו אתמול.

בירושלים עקבו בדאגה אחר מהלכיו של אחמדינג'ד בלבנון. בצעד בלתי שגרתי התבטא ראש הממשלה בנימין נתניהו בחריפות בנוגע לביקורו המתוקשר של הנשיא האירני. נתניהו אמר בשיחות סגורות כי "לצערי לבנון הופכת במהירות לשלוחה של משטר האייתוללות האירני. זו טרגדיה ללבנון, אבל ישראל תדע להגן על עצמה מפני התפתחות זו".

מוקדם יותר אמר נתניהו באירוע השקת התוכנית לשיקום היכל העצמאות בתל אביב, כי "שמענו היום את הגידופים ודברי הנאצה מגבול לבנון. התשובה הטובה ביותר לצוררים ולמגדפים ניתנה באולם הזה לפני 62 שנה בהכרזת המדינה, ובכל מה שעשינו ויצרנו ובנינו ב-62 השנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully