וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוי המוצע על מכות השוטרים: 79 אלף שקל

גלעד גרוסמן

14.10.2010 / 15:51

נער בן 15 שהוכה לפני חמש שנים על ידי שני שוטרים הגיש תביעין נזיקין. המדינה העריכה כי הנזק המצטבר שנגרם לנער נאמד בכ-150 אלף שקל, אך טענה כי בשל התנהגותו יש לפצותו ב-79 אלף שקל בלבד

המחיר של אלימות השוטרים: לפני חמש שנים היכו שני שוטרים נער בן 15 שעמד בטרמפיאדה מכיוון שלא האמינו לו שאין לו תעודת זהות. כעת המדינה מציעה לפצות אותו ב-79 אלף שקל.

הצעיר, שבעת שהותקף היה תלמיד ישיבה, עמד בטרמפיאדה בצומת תפוח כאשר ניידת סיור עצרה במקום. השוטרים ביקשו מהנוכחים להציג תעודות זהות. הנער טען שבשל גילו הצעיר לא היה לו תעודת זהות, אולם הוא הזדהה בשמו ובגילו. מנגד, השוטרים טענו כי הנער סירב להזדהות בפניהם, סירב להתלוות לתחנת המשטרה ואף ניסה לברוח מהם. השוטרים הכניסו אותו לניידת, אזקו אותו והיכו אותו. הם הועמדו לדין משמעתי, הורשעו בעבירה של שימוש בכוח שלא כדין וקיבלו עונש של נזיפה חמורה וקנס בגובה 1,200 שקל.

הנער הגיש תביעה נגד המשטרה ונגד שני השוטרים. המדינה טענה כי אין מקום להטיל אחריות על המשטרה, אלא רק על שני השוטרים, שפעלו בניגוד לנהלים. המדינה אף גינתה את המעשים של השנים והביעה סלידה מהם. בתחשיב נזק שהוגש השבוע לבית משפט השלום בנתניה בניסיון להגיע לפשרה בתביעה, נטען כי הנזק המצטבר שנגרם לנער מוערך על ידי המדינה בכ-150 אלף שקל, אולם בשל התנהגותו שתרמה למעשים, יש לפצותו ב-79 אלף שקל בלבד.

בתגובה להגשת התחשיב מסר ארגון זכויות האדם ביש"ע, שמייצג את הצעיר, כי "ההתנערות המוחלטת של המשטרה מאחריותה למעשי השוטרים מקוממת. על השוטרים לשלם על התנהגותם החמורה, אך המשטרה איננה יכולה להתנער לחלוטין מחובתה כלפי הציבור בכלל, וכלפי הנער שהוכה בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully