וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות תמכו בפייסבוק: "ישוחרר יגאל עמיר"

פנחס וולף

14.10.2010 / 14:26

ארגון שקורא לעצמו "הוועד למען הדמוקרטיה" הקים דף ברשת החברתית בו הוא קורא לשחרר את רוצח רה"מ לשעבר יצחק רבין. בדף חברים 84 אנשים. השר הרשקוביץ: "דעה סהרורית"

לקראת ציון 15 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, נשמעות קריאות ברשת האינטרנט לשחרורו של הרוצח יגאל עמיר. לוואלה! חדשות נודע על דף שהוקם ברשת החברתית פייסבוק, הקורא לשחרר את רוצח ראש הממשלה.

עם פתיחת הדף, נחשף שרטוט פניו של עמיר עם הכיתוב "ישוחרר יגאל עמיר". באחת מהתמונות המצורפות לדף, נראה עמיר מחייך, ונכתב: "עת שלום, עת פיוס. הגיע הזמן לשחרר אותו". על הצילום חתום "הוועד למען הדמוקרטיה".

תחת הכותרת "ההתנקשות, רבין – והאמת שביניהם: שבירת מיתוסים נפוצים", נכתב בדף: "ההתנקשות שביצע יגאל עמיר מעוררת רגשות עזים בקרב אזרחים רבים, והפולמוס בשאלה מסתובב סביב צירים בלתי רציונליים ומתלהמים, וכך מנוצל על ידי גורמים פוליטיים שלא תמיד רוצים בגילוי ושימור האמת".

הסיבה לרצח: "הצלת עם ישראל"

מקימי דף הפייסבוק מונים את הסיבות להצדקת הרצח. בין היתר, נכתב: מעשיו העתידיים של ערפאת, הצלת עם ישראל לאחר ש"רבין רצח את הדמוקרטיה", מניעת הנסיגה מרמת הגולן ו"מניעת מסירת נשק ושטח למחבלים". כך הגיעו הכותבים למסקנה כי "יגאל עמיר אינו מפלצת, אינו קנאי. כוונתו היתה אחת: מניעת מעשה אנטי דמוקרטי שסיכן חיי מיליוני יהודים לחינם. אף מי שמתנגד בתוקף למעשהו חייב להודות: 15 שנות מאסר בבידוד מוחלט זה די והותר".

אך לא מדובר בקומץ של אנשים בודדים שנותנים את הלגיטימציה לרצח ולמבצעו. כ-84 גולשים הצהירו כי הם אוהבים את הדף, וחלקם מוצגים בו בשמם המלא ותמונותיהם.

אחד ההסברים להעלאתו ניתן ב"קיר" הדף. "אנחנו מתחילים במרוץ מרתון בעלייה, נגד השעון, נגד התקשורת, נגד המשטר ונגד הממשל", נכתב. "המטרה: זכויות יסוד ליהודי פשוט וטוב לב - כאשר גם אם לא מסכימים עם מעשהו, המניע לאורך כל הדרך היה אך ורק לטובת עם ישראל ולהצלת חיי יהודים".

"לא ברור מי רצח את רבין"

בדף ניצת ויכוח בין הגולשים האם בוצע הרצח והאם הוא מוצדק. כך למשל, אחד הגולשים טען, כי "הדף הזה עושה רצח אופי ועוול ליגאל עמיר. עד היום לא ברור מי רצח את רבין. מסתירים הרבה, לא אומרים הרבה, אז למה לקבל כעובדה מוגמרת שעמיר רצח את רבין?".

מתנועת "השמאל הלאומי" נמסר בתגובה, כי "רק חזרה לדרך רבין תמחק אחת ולתמיד את החיוך מהפנים של יגאל עמיר. אסור לתת לרוצח לנצח". גם יו"ר הבית היהודי, שר המדע והטכנולוגיה דניאל הרשקוביץ תקף את יוזמי הדף. לדבריו, "הזדעזעתי לראות את עמוד הפייסבוק הזה. יגאל עמיר רצח ראש ממשלה בישראל וזהו חטא שאין ולא תהיה עליו חנינה. קבוצת שוליים שופכת שמן למדורת השנאה ולצערי גורמי שמאל מנצלים דעות סהרוריות כאלה על מנת לנסות לנגח מחנה שלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully