וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי רוח לאירופה: העניקו פרס ל"שוברים שתיקה"

גלעד גרוסמן

14.10.2010 / 12:48

במכתב לחברי הפרלמנט האירופי המליצו שורה ארוכה של פוליטקאים ואנשי רוח להעניק את פרס סחרוב היוקרתי לארגון 'שוברים שתיקה' "הדבר יסייע בהגברת הדיון על הכיבוש"

פוליטקאים לשעבר, אנשי רוח, אמנים ואקדמאים מישראל שלחו היום (חמישי) מכתב לכלל חברי הפרלמנט האירופי בקריאה לתמוך בהענקת פרס "סחרוב" לזכויות אדם לארגון "שוברים שתיקה" הישראלי. לדברי החותמים, הענקת הפרס תסייע במאבק נגד תהליך הדה-לגיטימציה שעובר על ארגוני זכויות האדם בישראל.

במכתב, עליו חתומים בין השאר יוסי שריד, שולמית אלוני, יוסי ביילין, אברהם בורג, אורי אבנרי, נעמי חזן, זהבה גלאון, יהושע סובול, דוד טרקטובר, פרופ' זאב שטרנהל והצלם אלכס ליבק, נכתב כי "בתור ישראלים שהחברה שלנו חשובה להם, אנחנו חשים שראוי ביותר להעניק את הפרס לארגון, והדבר גם עשוי לסייע בהגברת הדיון ההכרחי בתוך ישראל על מציאות הכיבוש ובמבקיל לחזק את החברה האזרחית בישראל".

עוד נכתב, כי "למרבה הצער, אנחנו עדים לתופעה מסוכנת בישראל, של ניהול מתקפה על עצם הלגיטימיות של ארגונים כמו 'שוברים שתיקה', על ידי ארגונים ויחידים התומכים בכיבוש, ועל ידי כמה גורמים בממשלה עצמה. אנו סבורים שיש להשיב להתפתחות זו באופן רם ונחרץ".

פרס סחרוב, מוענק מדי שנה על ידי הפרלמנט האירופי מאז שנת 1988 לאנשים או ארגונים הפועלים למען זכויות האדם וחירותו. הפרס, בגובה 50 אלף אירו, נקרא על שמו של זוכה פרס נובל לשלום, הפיזיקאי הרוסי אנדריי סחרוב. בין זוכי העבר נמנים נלסון מנדלה, ארגון "האמהות של כיכר דה מאיו", ד"ר נורית פלד-אלחנן וקופי ענאן. בתחילת השבוע הבא יבחרו שלושת המועמדים הסופיים לפרס, כאשר הזוכה יוכרז בעוד שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully