וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בגבול הצפון לקראת ביקור אחמדינג'ד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.10.2010 / 8:32

אחרי שקרא אתמול מול קהל לבנוני נלהב להעלים את "היישות הציונית", היום צפוי נשיא אירן לסייר במעוזי חיזבאללה בהם התחוללו קרבות עם ישראל במלחמת לבנון השנייה

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, המבקר בלבנון, צפוי לערוך היום (חמישי) סיור בדרום המדינה, סמוך לקו הגבול עם ישראל, ולהגיע גם למעוזי חיזבאללה באזור. תכנית הסיור המדויקת של הנשיא האירני לא פורסמה, אולם עוד לפני תחילת הביקור פורסם כי הוא יבקר בכפרים השיעיים בהם היו הקרבות בין חיזבאללה לצה"ל במלחמת לבנון השנייה, ובכללם מארון א-ראס, בינת ג'בייל וכפר קאנא וייתכן שיבקר גם שער פאטמה.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד מבקר בלבנון. רויטרס
"לבנון היא בית ספר להתנגדות". אחמדינג'ד בבירות/רויטרס

למרות הפרסומים בהם נטען כי אחמדינג'ד ישליך באופן סמלי אבן לכיוון ישראל, ההערכה היא כי הוא יימנע מהמהלך. תמונות ענק של הנשיא האירני נתלו לאורך הכבישים המובילים לכפרים, יחד עם דגלי אין ולבנון. כ-150 קצינים מצבא אירן, יחד עם אנשי חיזבאללה, הגיעו לדרום לבנון בכדי לאבטח את הביקור. הם מבצעים סריקות בכבישים, הרחובות והבתים. אחמדינג'ד צפוי לשאת דברים בצהריים ויניח פרחים על אנדרטות החללים.

"לבנון הופכת למדינת חסות אירנית"

במערכת הביטחון הישראלית יעקבו מקרוב אחרי הביקור בסמוך לגבול, מחשש שהדבר "ידליק את הגזרה".ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הבטחון, האלוף במיל' עמוס גלעד, אמר הבוקר לקול ישראל כי בארץ עוקבים בדריכות אחר ביקורו של נשיא אירן בלבנון. לדבריו, טהרן שואפת להפוך את לבנון כולה לשלוחה של אירן, וחשוב מאוד למנוע זאת. גלעד אף ציין כי "זו טרגדיה שנשיא לבנון נותן הכשר לאדם קיצוני המעוניין להרוס את המדינה מבפנים".

"ביקור אחמדינג'אד ממחיש את השלמת תהליך הפיכתה של לבנון למדינת חסות אירנית", אמר אתמול גורם בכיר בלשכת ראש הממשלה. הגורם הוסיף ואמר, כי "לבנון חברה בכך לציר המדינות הקיצוניות, שמתנגדות לתהליך השלום ותומכות בטרור. נשיא אירן מגיע כמפקד הבא לסקור את חייליו, מחבלי החיזבאללה, שמשמשים כזרוע הצבאית האירנית באזור".

בלשכת נתניהו הוסיפו ואמרו, כי "כל אלה שהשלום והחופש עומדים לנגד עיניהם, רואים בדאגה את ההתרסה האירנית. לבנון, שהייתה זכאית ליהנות משלווה ושגשוג, הפכה למשרתת התוקפות האירנית, בהובלת חיזבאללה".

אמש נאם אחמדינג'ד ברובע הדאחיה, מעוז חיזבאללה בביירות. "לבנון היא בית ספר להתנגדות ולעמידה איתנה אל מול הברבריות של העולם הזה, הדגל המתנוסס של העוצמה והעצמאות, פנינה טהורה באזור הזה", אמר אחמדינג'ד לקהל ואז פנה להשתלח בישראל ובמערב. "לאחר תכנון מוקדם, בתקופה של עצימת עיניים מצד עמי האזור, ותחת תירוץ של כפרה על הקורבנות במלחמת העולם השנייה, השחצנים (המערב) כבשו את פלסטין, הרגו אלפים, גירשו מיליונים והקימו איום נצחי ומתמשך על כל עמי העולם ומדינותיו. וכאשר הם רוצים שליטה, הם מסירים את הרסן מהישות הכופרת והעושקת הזו", אמר הנשיא האירני בין היתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully