וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לשר החוץ הגרמני: ישראל רוצה שלום

14.10.2010 / 0:50

שר החוץ נפגש עם מקבילו הגרמני בברלין ואמר כי ישראל ביצעה מחוות רבות כלפי הפלסטינים, "אך דרוש רצון טוב גם בצד השני". כן הודיע ליברמן בפגישה כי ישראל תפתח קונסוליה במינכן בשנה הבאה

"העם בישראל רוצה שלום", כך אמר הלילה (חמישי) שר החוץ אביגדור ליברמן למקבילו הגרמני גידו ווסטרוולה. בפגישה, שהתקיימה בברלין, אמר ליברמן כי "ממשלת נתניהו כבר עשתה מחוות רבות כדי לאפשר את המשא ומתן עם הפלסטיניים ואנו מוכנים להמשיך במשא ומתן באופן מיידי, ללא תנאים מוקדמים, אך צריך שיהיה רצון טוב גם מהצד השני".

בפגישה, שנערכה כשעתיים וחצי, הצהיר ליברמן כי בכוונתו לפתוח קונסוליה ישראלית במינכן בשנה הבאה. כמו כן, השניים סיכמו גם על הקמת קבוצות עבודה להרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות, בדגש על הדור הצעיר. ווסטרוולה אף נענה להזמנת ליברמן לבקר בישראל ואמר כי יקיים ביקור כזה בקרוב.

בשבוע האחרון נפגש ליברמן עם שרי החוץ של פינלנד, ספרד וצרפת. בפגישתו ביום שלישי עם שר החוץ של פינלנד אלכסנדר סטוב אמר ליברמן כי "הסירוב התקיף של הפלסטינים להכיר בישראל כמדינה יהודית מעורר את החשש שלפני הגעה להסכם סופי הם ינסו, באמצעות חוגים מסוימים בקרב ערביי ישראל, לערער את הלגיטימיות של ישראל כמדינה יהודית ולפעול ליצירת אוטונומיות למיניהן באזורים שונים בתוך ישראל". עוד אמר ליברמן כי "ההתנהלות הזו של הפלסטינים מחייבת אותנו לעמידה איתנה בעניין". עוד אמר ליברמן כי "בישראל אין ויכוח על הרצון בשלום אך יש ויכוח על הדרך לשלום".

ביום ראשון בפגישתו עם שר החוץ של צרפת ברנאר קושנר ושר החוץ הספרדי מיגל מורטינוס, התייחס ליברמן להתערבות אירופה בסכסוך הישראלי פלסטיני, ואמר: "לפני שאתם באים ללמד אותנו איך לפתור את הסכסוכים שלנו, אני מצפה שלפחות תפתרו את כל הבעיות על אדמת אירופה". לדברי ליברמן, "אחרי שתפתרו את הבעיות בקווקז, בקפריסין או את הוויכוח בין סרביה לקוסובו, תבואו אלינו ואז אקבל את עצתכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully