וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלים אוימו כי הוציאו מכונות ממתקים מביה"ס

משרד החינוך מזהיר כי מנהלים המנסים להוציא מכונות לממכר ממתקים ושתייה ממותקת מבתי הספר מקבלים איומים על חייהם מצד גורמים המפעילים את המכונות. ארגון ההורים: על שר החינוך להתערב לטובת המנהלים

הממונה על הבריאות במשרד החינוך, עירית ליבנה, אמרה היום (חמישי) כי מנהלי בתי ספר ומפקחים עירוניים המנסים להוציא את מכונות הממתקים והשתייה הממותקת מבתי הספר, מקבלים איומים על חייהם מגורמים הקשורים לתפעול המכונות. הדברים נאמרו בכנס הלאומי הראשון למניעה וטיפול בהשמנה בילדים ונוער שנערך במכון וינגייט, בהשתתפות דיאטנים, רופאי ילדים, הורים ואחיות.

ליבנה סיפרה כי משרד החינוך הוציא לאחרונה חוזר מנכ"ל האוסר על הצבת מכונות למכירת ממתקים ושתייה ממותקת בשטחי בית הספר, אך ההוראה אינה מיושמת בשטח בגלל האיומים על חייהם של אנשי החינוך. היא אמרה כי היא "מצפה מהרשויות המקומיות שיילחמו באיומים ויעזרו להוציא את המוצרים הללו, שגורמים להשמנת ילדים, מבתי הספר".

אחד ההורים שנכח בטקס, אבי גור, הגיב ואמר כי הוא קורא למשרד לסייע בפתרון הבעיה. "אני מצפה משר החינוך שיתמוך במנהלים ובמפקחי המחוזות ויפעל באמצעות השר לביטחון פנים לטיפול בנושא האיומים", אמר. ממשרד החינוך סירבו להגיב לידיעה.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן קרא למשתתפים בכנס ?לפנות לוועדת הסל ולבקש את הכנסת טיפולי המניעה נגד השמנה לסל הבריאות, באופן שהוכנסו הטיפולים למניעת עישון בשנה שעברה?. עוד הציע ליצמן לחייב את חברות הטבק והמזון המהיר בפרסום שווה נגד עישון ואכילת מזון מהיר. להצעתו, בכל פרסום בעד מוצריהן יחויבו לפרסם גם את הנזק הבריאותי מעישון או מהשמנת יתר.

כל ילד שמיני בסכנה

מנתונים מדאיגים שפרסם היום משרד הבריאות, עולה כי 12.8% מילדי ישראל נמצאים בסיכון בעקבות עודף משקל. עוד עולה מהנתונים כי כמעט 6% מילדי ישראל מוגדרים כשמנים.

ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' איתמר גרוטו, מסר לוואלה! חדשות כי "יש סבירות גבוהה שילדים שמנים יסבלו בעתיד מהשמנת יתר. השמנת יתר תורמת במידה רבה לסיכון לחלות במחלות רבות, בהן התקפי לב ומחלות לב, סוכרת מסוג 2, יתר לחץ דם, בעיות נשימה, מחלות שלפוחית השתן, סוגים שונים של סרטן ועוד".

מארגני הכנס מסרו כי ילדי ישראל נמצאים במקום השלישי בדירוג ההשמנה העולמי. מזכ"ל איגוד רופאי הילדים, ד"ר צחי גרוסמן, אמר כי "איגוד רופאי הילדים בישראל שם את המאבק בהשמנת ילדים בראש סולם העדיפויות. מגפת השמנת הילדים עלולה להביא לכך שהדור הבא של הילדים יחיה פחות שנים מדור הוריו, ולאור זאת חובה על כולנו להתגייס למערכה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully