וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': בשנת 2010 חלה עליה באירועי ירי

פנחס וולף

13.10.2010 / 17:35

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' חשף נתונים אודות אירועי ירי בישראל והמאבק המשטרתי בתפוצת אמצעי לחימה לא חוקיים. הוא אף מתח ביקורת על מערכת המשפט, שמטילה לדבריו עונשים קלים מדי על העבריינים

"יש עליה של 42 אחוזים בהיקף הגשת כתבי האישום בתיקי אמצעי הלחימה", כך אמר הערב (רביעי) השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', בתשובה לשאילתא שהוגשה בפניו במליאת הכנסת. לדבריו, במחוז צפון בלבד הייתה עליה של למעלה מ-130 אחוז בהיקף הגשת כתבי אישום.

לדברי אהרונוביץ', בשנת 2010 נרשמה עליה באירועי ירי שהגיעו ל- 808 אירועים לעומת 775 אירועים בתקופה המקבילה אשתקד. "נציין כי הנתונים מצביעים על מגמת עלייה משנת 2007", הוסיף.

אהרונוביץ' סיפר עוד, כי קיימת עלייה של 25 אחוז בפתיחת תיקים בתחום האמל"ח, ועליה של 40 אחוז במספר העצורים על אמל"ח. את הנתונים הללו זקף שר לביטחון פנים לזכות שני מבצעים ממושכים שהמשטרה ערכה.

השר מתח ביקורת על מערכת המשפט, אשר לדבריו מטילה עונשים קלים בלבד על אסירים בתחום האמל"ח. "רוב התיקים המגיעים לבתי משפט מקבלים חודש או חודשיים של עונש מאסר. מתוך חמש שנות מקסימום זה עונש מגוחך", אמר. "אני אפנה שוב ביחד עם המשטרה לגורמים הרלוונטים על מנת להחמיר את העונשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully