וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בי-ם: "לבנון מדינת חסות של אחמדינג'ד"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.10.2010 / 17:15

גורם בלשכת רה"מ הגיב לביקור נשיא אירן אחמדינג'ד בלבנון ואמר כי "הוא מגיע כמפקד הבא לסקור את חייליו. לבנון הפכה למשרתת התוקפנות האירנית". בשולי הביקור נפגשה גם אשתו של אחמדינג'ד עם אשת נשיא לבנון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד)

"ביקור אחמדינג'אד ממחיש את השלמת תהליך הפיכתה של לבנון למדינת חסות אירנית", כך הגיב היום (רביעי) גורם בכיר בלשכת ראש הממשלה לביקורו של נשיא אירן בלבנון. הגורם הוסיף ואמר כי "לבנון חברה בכך לציר המדינות הקיצוניות, שמתנגדות לתהליך השלום ותומכות בטרור. נשיא אירן מגיע כמפקד הבא לסקור את חייליו, מחבלי החיזבאללה, שמשמשים כזרוע הצבאית האירנית באזור".

בלשכת נתניהו הוסיפו ואמרו כי "כל אלה שהשלום והחופש עומדים לנגד עיניהם, רואים בדאגה את ההתרסה האירנית. לבנון, שהייתה זכאית ליהנות משלווה ושגשוג, הפכה למשרתת התוקפות האירנית, בהובלת החיזבאללה".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד מבקר בלבנון. רויטרס
"מרגיש בלבנון כאילו אני נמצא בביתי". אחמדיניג'ד בלבנון/רויטרס

גם בארצות הברית יצאו כנגד הביקור. "ביקורו של נשיא אירן בלבנון מעיד כי הוא ממשיך בדרכיו המתריסות ומוביל את מדינתו לאי יציבות כלכלית ולסנקציות בינלאומיות", כך אמר דובר הבית הלבן, רוברט גיבס בהתייחסו לביקור המדובר. "הביקור מראה שחיזבאללה מעדיף את נאמנותו לאירן מאשר את נאמנותו ללבנון", הוסיף גיבס.

אחמדינג'ד נפגש הבוקר עם נשיא לבנון מישל סלימאן. "אני מרגיש בלבנון כאילו אני נמצא בביתי ובמולדת שלי", אמר. "העמידה האיתנה של לבנון מול האויב הציוני ראויה לכל שבח. היא העניקה גאווה לכל עמי האזור. העם האירני והעם הלבנוני הם שני עמים שדורשים צדק. יש לנו אינטרסים משותפים ואויבים משותפים". בהתייחסו לסוגיה הפלסטינית אמר כי "אין מנוס מפתרון הסוגיה הפלסטינית על בסיס הצדק, כשהפלסטינים כולם ישובו אל פלסטין וכל האדמות ישוחררו".

אחמדינג'ד הוסיף כי "אנחנו תומכים גם בלבנון וקוראים לשחרר את כל האדמות הכבושות בלבנון ובסוריה. העם האירני ניצב לצד העם הלבנוני הידיד. סיכמתי עם הנשיא סלימאן להדק את הקשרים בין לבנון ואירן ולהגביר את הביקורים ההדדיים של בכירי ההנהגה. אנחנו תומכים במאבק מר של העם הלבנוני נגד התוקפנות הישראלית וקוראים לפעול בכל הנחישות על מנת לשחרר את האדמות הכבושות בלבנון וסוריה".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד מבקר בלבנון. רויטרס
"העמידה האיתנה של לבנון מול האויב הציוני ראויה לכל שבח"/רויטרס

סלימאן אמר כי לבנון תמשיך לפעול כדי לחייב את ישראל "למלא אחר החלטה 1701 של האו"ם ולסגת מכל האדמות הלבנוניות שנמצאות עדיין תחת כיבוש". סלימאן הבהיר עוד כי ללבנון יש זכות "להשיב את האדמות הללו בכל הדרכים הלגיטימיות".

סלימאן סיפר עוד כי דן עם אחמדינג'ד ביחסים בין אירן ללבנון ובדרכים להדק את אותם יחסים "באופן שישרת את האינטרסים המשותפים". סלימאן הוסיף ואמר כי אירן ולבנון חתמו ביניהם על שורה של הסכמים ומזכרי הבנות בתחומים רבים". סלימאן הבהיר עוד כי "לאירן יש זכות לעשות שימוש באנרגיה גרעינית לצורכי שלום". בנוסף דנו השניים "בטרור העולמי" ובצורך להבחין בינו לבין "התנגדות".

אחמדינג'ד הגיע לביקור בן-יומיים בלבנון, במהלכו ישתתף בעצרת שארגן לכבודו חיזבאללה ברובע הדאחייה בביירות ויבקר במעוזי חיזבאללה בדרום לבנון. בנוסף צפוי להיפגש עם ראש הממשלה סעד חרירי, עם יו"ר הפרלמנט נביה ברי ועם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. זהו ביקורו הראשון במדינה מאז נבחר לנשיא ב-2005. לפני צאתו ללבנון אמר אחמדינג'ד כי "לבנון היא מרכז ההתנגדות".

בשולי הביקור, נפגשו גם ופאא' סלימאן, רעייתו של נשיא לבנון עם רעייתו של נשיא אירן, אעט'ם פראחי אחמדינג'ד, המתלווה לבעלה בביקור. על פי הדיווחים, השתיים דנו בנושאים "בעלי עניין משותף, ובעיקר במאמצים לקדם עניינים חברתיים, תרבותיים וחינוכיים". לאחר הפגישה הלכו השתיים לביקור בבתי ספר, שם קיבלו את פניהן נציגי משרד החינוך ומנהלי בתי הספר. הן שאלו את התלמידים על סדר יומם ועל תכניות הלימודים.

אזרחי לבנון מקבלים את פניו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. רויטרס
אזרחי לבנון מקבלים את פניו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully