וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: יום עצמאות מתוח

26.1.2002 / 15:03

הרפובליקה מציינת 55 שנים להיווסדה בצל המתיחות עם השכנה פקיסטן; הנשיא וראש הממשלה השתתפו במצעד החגיגי – חרף התרעות על אירועי חבלה; נשיא פקיסטן שיגר איגרת ברכה

הודו מציינת היום 55 שנים להיווסדה. "יום הרפובליקה" – היום בו הפכה לרפובליקה נפרדת מהכתר הבריטי – מתקיימות בצל המתיחות בין הודו ופקיסטן ותגבור הכוחות לאורך הגבול המשותף. המצעד בניו דלהי הבירה התקיים תחת אבטחה כבדה של כ-50 אלף חיילים ושוטרים.

בבי.בי.סי דווח כי נשיא הודו קוחריל רמאן נראיאנאן, ראש הממשלה אטאל ביהארי וג'פאי ושרים בממשלת הודו השתתפו במצעד החגיגי. ראשי הרפובליקה הגיעו לחגיגות חרף חשש מפני אירוע חבלני. המצעד, שמפגין את עוצמתה הצבאית של הודו ואת אופיה התרבותי המגוון, קוצר ומסלולו שונה מסיבות ביטחוניות.

במצעד השנתי הוצגו כלי נשק צבאיים מתקדמים ובהם טילים ענקיים. פרשנים ציינו כי הכללת של הטילים בתצוגה נועדה לאותת לפקיסטן השכנה, כי ברשות ניו דלהי מערך טילים משוכלל, וכי היא לא תירתע להשתמש בו בשעת הצורך.

"יום שחור" למורדים

משטרת הודו מסרה כי התקבלו התרעות כל כוונה של ארגוני מורדים מחבל המריבה קשמיר לחבל בחגיגות יום העצמאות. ואולם, עד כה לא נרשמו תקריות יוצאות דופן, והחגיגות התקיימו בשקט יחסי. אפילו בחגיגות בקשמיר לא נרשמו אירועים מיוחדים. עם זאת, קבוצות מורדים בחבל הכריזו על שביתה בת יומיים לציון "היום השחור".

נשיא פקיסטן, הגנרל פרבז מושארף, שיגר איגרת ברכה לראש ממשלת הודו וג'פאי לרגל יום העצמאות. באיגרת נקרא ראש הממשלה ההודי לשתף פעולה במאמצים לקידום השלום ולשים קץ למתיחות בין איסלמבאד וניו דלהי, שהגיעה לשיאה בעקבות הפיגוע בפרלמנט ההודי ב-13 בדצמבר אשתקד. מאז הפיגוע, בו נהרגו תשעה הודים וחמישה טרוריסטים איסלמים, תיגברו שתי מעצמות הגרעין את כוחותיהן באזור הגבול המשותף ופיזרו איומים הדדים על שימוש בנשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully