וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד פייסבוק: מי המנהיג הפופולרי ביותר באזור?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.10.2010 / 9:30

בהיעדר מערכות דמוקרטיות במיוחד במזרח התיכון חיפשנו דרך אחרת למדידת אהדתם של מנהיגי האזור. במקום הראשון: נשיא טורקיה ארדואן. אבו מאזן משתרך מאחור

פופולריות של מנהיג נבחנת בקלפי, אלא שבמזרח התיכון לא כל המנהיגים נוהגים לקיים בחירות הוגנות (ראו ערך סוריה) וחלקם אף מואשמים בזיופן (ראו ערך אירן). על כן החלטנו לנקוט בגישה אחרת: אמור לי כמה חברים יש לך בפייסבוק – ואומר לך כמה אתה פופולרי. הגיוני, לא? וכך זה נעשה: בדקנו את העמודים הרשמיים בפייסבוק של מנהיגים בולטים באזור והשווינו את כמות החברים שלהם. לאלו שאין עמודים רשמיים בדקנו את דפי המעריצים הבולטים והמרכזיים.

התוצאות אינן מפתיעות: ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שהפך לגיבור בינלאומי לאחר אירועי המשט לעזה והעימות הפומבי עם ישראל, אוחז ב-370 אלף תומכים. במקום השני והרחק הרחק מאחוריו נמצא עבדאללה מלך ירדן. דף הפייסבוק שלו הוא אמנם אינו הדף הרשמי אך גם בדף המעריצים הזה הוא זוכה לכמעט 87 אלף תומכים. מספר כמעט זהה של תומכים (86 אלף) רשומים בדף הפייסבוק של נשיא לבנון מישל סלימאן.

נתניהו מוביל על אבו מאזן

לנשיא סוריה בשאר אסד אין אמנם דף פייסבוק רשמי (בניגוד, אגב, לרעייתו היפה אסמא אל-אסד) אך 50 אלף תומכים בדף מעריצים אחד ו-17 אלף תומכים בדף שני מעידים כי התמיכה בו די בינונית. מיד אחרי אסד נמצא בן-בריתו, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, עם יותר מ-43 אלף תומכים שכותבים לו על ה"קיר" כמה הם אוהבים אותו. "אתה הנשיא הטוב בעולם!", כותב אחד התומכים. "אתה ההשראה של כולנו", מתפייט שני. מעניין כמה מבין אותם רבבות תומכים מתגוררים באירן או מחוצה לה. יריבו הגדול, מנהיג הרפורמיסטים מיר חוסיין מוסאווי, זוכה, אגב, לכמות גדולה פי שלושה עם 140 אלף תומכים.

במקומות האחרונים נמצאים נשיא מצרים חוסני מובארק עם 13 אלף תומכים, ראש ממשלת לבנון סעד חרירי עם 8,400 ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם 4,727 בלבד. ומה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו? הוא נמצא בדיוק בין שני יריביו הגדולים – אחמדינג'ד ואסד – עם 47 אלף תומכים בדף פייסבוק מושקע ומרשים למדי.

לפניות לניר יהב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully