וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק מסרב להופיע בוועדה יחד עם אשכנזי

פנחס וולף

13.10.2010 / 8:09

שר הביטחון מסרב להופיע יחד עם הרמטכ"ל מול הוועדה לביקורת המדינה העוסקת במינויי בכירים בצה"ל. יו"ר הוועדה חסון: "אוציא צווי הבאה לברק". לשכת ברק: "דיונים נפרדים נהוגים"

עימות חריף בין משרד הביטחון לוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, על רקע דרישתו של יו"ר הוועדה, ח"כ יואל חסון (קדימה) לקיים דיון בנושא "מינוי הקצונה הבכירה בצה"ל" בהשתתפות שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי. בימים האחרונים התקיימו מספר דיונים בנושא, כאשר משרד הביטחון דרש לקיים שני דיונים בנפרד עם ברק ואשכנזי ושהדיון יהיה סגור לתקשורת, ואילו חסון עומד על דרישתו שהשניים יופיעו ביחד. חסון אף איים בהוצאת צו הבאה לשני האישים, שיחייב אותם להגיע לדיון. חסון אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי במידה שעד יום ראשון משרד הביטחון יעמוד בסירובו, הוא ישקול לכנס את הוועדה על ידי צווי הבאה.

לדברי חסון, "מדובר בדיון על אחד הדו"חות החשובים, המתייחס לסוגיה המשמעותית של הדרך בה ממנים את הבכירים בצה"ל. הדיון חשוב במיוחד לאחר המינויים האחרונים. אני מצטער שבמקום לשתף פעולה, שר הביטחון בוחר להציב מכשולים ולמנוע גם מהוועדה למלא את תפקידה ובכך מונע קיום דיון אמיתי בנושא". חסון הוסיף כי "רלוונטי שהשניים יתייחסו לדו"ח. מדוע הכנסת צריכה לקיים שני דיונים בנפרד? מדוע הוא לא יכול להשתתף בדיון?"

"יחסי העבודה מצויינים"

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה כי "על פי המקובל, שר הביטחון והרמטכ"ל לא מופיעים יחד בפני ועדת חוץ וביטחון ולא בפני שאר ועדות הכנסת. נהוג כי הרמטכ"ל מזומן לדיון נפרד, ולאחר מכן שר הביטחון. כך ביקשו אנשי מערכת הביטחון גם בזימון לוועדה לביקורת המדינה".

גורמים במשרד הביטחון תקפו את חסון ואמרו כי "חבל שח"כ חסון מנצל את תפקידו לצרכים פוליטיים, כדי ליצור הצגה תקשורתית על נושאים שצריכים לדון בהם ברצינות ללא גימיקים תקשורתיים וזולים". בנוגע ליחסים בין ברק לאשכנזי אמרו הגורמים כי "השר נפגש עם הרמטכ"ל כמעט מידי יום במשרד הביטחון ובמשרד ראש הממשלה, ויחסי העבודה ביניהם מצוינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully