וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מפחד ממחטים? החלו החיסונים נגד שפעת

אריאל נוי

13.10.2010 / 7:00

החורף בפתח וקופות החולים כבר נערכות למבצע החיסונים נגד מחלת השפעת. "אנחנו מקווים שנעבור את רף השיא המתחסנים בארץ"

החורף כבר בפתח ואיתו גם השפעת העונתית. קופות החולים החלו במבצע לחיסון אזרחי ישראל נגד השפעת, חיסון שכולל גם חיסון נגד שפעת החזירים שפקדה את ישראל בשנה שעברה.

במסגרת ההיערכות למבצע, הזמינו ב"שירותי בריאות כללית" מספר שיא של 750 אלף חיסונים בזריקה המיועדים למבוגרים וילדים, אשר ינתנו חינם ללקוחות. בשבוע הראשון למבצע התחסנו בקופת חולים כללית מעל ל-150 אלף איש.

מנהל מחלקת רפואת משפחה של קופת חולים כללית בירושלים, ד"ר אמנון להד, מסר לוואלה! חדשות כי "כמדי שנה נערכנו למבצע ארצי לחיסון הציבור כנגד השפעת העונתית. החיסון השנה משלב תרכיב כנגד ארבעה זנים של שפעת עונתית עם תרכיב כנגד שפעת החזירים שהתפרצה אשתקד".

אלפים מתחסנים מדי יום

ד"ר להד הוסיף כי "ישנה חשיבות לקבלת החיסון שהוכח כאמצעי יעיל להורדת התחלואה ומניעת התפשטותה בחורף, לצמצום היקפי התחלואה, אובדן ימי עבודה והפחתת העומס על המרפאות".

בקופת חולים מכבי הוזמנו כ- 300 אלף חיסונים, ובימים האחרונים התחסנו למעלה מ-50 אלף בני אדם. מקופת חולים מכבי נמסר כי "כל יום מחסנים בין 5,000 ל-10,000 איש. השנה תהליך החיסון התחיל מעט יותר איטי וסביר שזה קשור לטמפרטורות הגבוהות ולתחושה שהחורף לא התחיל".

ראש אגף רפואה ראשונית בקופת חולים מכבי, ד"ר גבי פולק, מסר לוואלה! חדשות, כי "אנחנו מחסנים 11 אלף איש ביום. לפני שלוש שנים הגענו ל- 20 אלף איש ביום, כיוון שהיה חשש משפעת עופות ולכן היה ביקוש לחיסונים".

חיסון ימנע סיבוכי השפעת

מבדיקה שנערכה בקופת חולים מאוחדת עולה, כי בשנים האחרונות כל התפרצויות השפעת העונתית בישראל אירעו בין סוף חודש ינואר לחודש מרץ.

מקופת חולים מאוחדת נמסר לוואלה! חדשות, כי "על פי התחזית של השירות המטאורולוגי, השנה אנו צפויים לחורף קל ולכן ניסינו לבצע תכנון חיסונים מושכל שייקח בחשבון את ההתנהגות של מבוטחינו".

מנהל מחלקת פיתוח מערכות רפואיות באגף הרפואה של קופת חולים לאומית, ד"ר דורון דושניצקי, מסר לוואלה! חדשות, כי "מדובר בקיץ ארוך. אנחנו צפויים להגיע לגל הגדול של השפעת מאוחר יותר משנים קודמות. מטרת החיסונים למנוע סיבוכים המופיעים בשכיחות גבוהה בעקבות שפעת כמו: דלקת ריאות אצל קשישים וילדים ודלקות אוזנים בקרב ילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully