וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאית הלן תומאס: אנטישמית? שטויות במיץ

רון רייכמן

12.10.2010 / 19:28

כתבת הבית הלבן שהתפטרה לאחר שאמרה ש"היהודים צריכים לעזוב את פלסטין" מכחישה את הטענות לפיהן היא אנטישמית. "שטויות במיץ, אי אפשר לבקר במדינה הזאת את ישראל – ולשרוד"

כתבת הבית הלבן, הלן תומאס, שנאלצה להתפטר לאחר שאמרה כי על "היהודים להסתלק מפלסטין - ולשוב לפולין וגרמניה", מבהירה: הטענות לפיהן אני אנטישמית הן "שטויות במיץ". בראיון לתחנת רדיו מקומית בארה"ב, אשר התקיים בשבוע שעבר ושודר היום (שלישי), טענה תומאס שהתבטאויותיה שנגעו בטאבו היהודי, היו "שנויות מדי במחלוקת", והאשימה: "במדינה הזאת, אי אפשר למתוח ביקורת על ישראל – ולשרוד".

תומאס בת ה-90 אומנם התנצלה בזמנו על דבריה, אך ציינה כי היא לא שינתה את דעתה ביחס ל"ברוטאליות והתוקפנות של ישראל". ואולם תומאס הוסיפה, כי הערותיה על ישראל "שיקפו באופן מדויק את תחושותיי", גם אם היא בעצמה הבינה לאחר מכן כי הן יביאו לסיום עבודתה בבית הלבן.

לדברי העיתונאית הוותיקה, דבריה "עוותו". "לא דיברתי על אושוויץ או על דברים מסוג זה", סיפרה. "דבריי עוותו מטעמים של תעמולה ומסיבות אישיות. אחרת – אנשים יתחילו לתהות באשר לסיבות שמביאות להמשך גזילת האדמות הפלסטיניות". מאז התקרית שאירעה בחודש יוני, שמרה תומאס על פרופיל נמוך. "השבועיים הראשונים היו קשים מאוד. רק לאחר מכן התחלתי לצאת מהתרדמת שבה הייתי".

"ציפיתי לקצת יותר ליברליות"

תומאס לא ויתרה על ההזדמנות ושלחה חצי ביקורת גם לעבר מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, אותה היא הגדירה כ"נ?צית". לדברי תומאס, "היית מצפה מאישה-פוליטיקאית להיות בעלת מידה גדולה יותר של חמלה וקצת יותר ליברלית".

בתחילת יוני השתתפה תומאס במסיבת עיתונאים בבית הלבן, שם נשאלה על ידי כתב אינטרנט יהודי אם יש לה "תגובה לגבי מדיניות ישראל". על כך היא השיבה: "תגיד להם לצאת לכל הרוחות מפלסטין". היא המשיכה ואמרה כי העם הפלסטיני "הוא עם כבוש וזוהי אדמתם" וכי על הישראלים "ללכת הביתה – לפולין, לגרמניה, לאמריקה ולכל מקום אחר". לאחר מכן הודיעה תומאס על התפטרותה.

  • עוד באותו נושא:
  • הלן תומאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully