וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערבי יזכה בחידון התנ"ך השנה?

12.10.2010 / 15:01

מורה בן 29 מערערה לומד תנ"ך מכיתה י' ומבקש משר החינוך לגאול את עם ישראל מכל העמלקים. "אין הבדל בין הקוראן לתנ"ך", הוא הצהיר

שאדי אבו עראר, 29, מורה בבית ספר התיכון מקיף ערערה בנגב, עוסק בהוראה כבר שבע שנים. אבו עראר הוא גם המועמד הערבי הראשון בתולדות חידון התנ"ך הישראלי למבוגרים, שייפתח היום במספר מוקדים ברחבי הארץ.

ללימודי התנ"ך נחשף אבו עראר בכיתה י' וזו היתה אהבה ממבט ראשון. "אהבתי את הערכים, את החכמה בדברים. את העובדה שלא היה שום דבר נגד האסלאם וערכיו, ההפך הוא הנכון. מבחינתי, ברמה האינטלקטואלית וגם הדתית, זה בדיוק כמו ללמוד מהקוראן". מאז אותו רגע, אבו עראר לא חדל ללמוד מספר הספרים ולו ליום אחד. את לימודי מלווה עד היום הרב שלמה גור מבאר שבע.

לסיפורים רבים בתנ"ך אבו עראר מתחבר מהלב. "היישוב שלי ערערה לדוגמא, היה אחד מתחנות הנדידה של עם ישראל בדרך חזרה מהגלות במצרים. אין סיפור אחד בתנ"ך שאני אוהב יותר מאחרים. בשבילי הסיפורים הם כמו ילדים, כמו איברים, אין אחד שעדיף על פני השני".

"הלאה עמלק!"

חבריו לעבודה של אבו עראר, כמו גם אנשים אחדים מסביבתו הקרובה, לא רואים בעין יפה את לימודי התנ"ך. "יש בורות גדולה במגזר הערבי ביחס ללימודי התנ"ך", אומר אבו עראר, "אבל החכמה מדבקת. עכשיו יש לי תלמידים שרוצים להמשיך בדרכי וללמוד תנ"ך. אני בעצמי עומד להירשם לתואר שני בלימודי תנ"ך באוניברסיטת בן גוריון. מבחינתי, כל המתנגדים למעשיי הם בגדר עמלק שאינם מכירים בחכמה הגדולה של עשרת הדברות - ערכי התנ"ך האוניברסאליים". לדבריו, התנ"ך והקוראן מסמלים את אותם הערכים ואת אותה המהות, "אני קושר את המכנה המשותף הזה ברצון שלי לקרוא לכולם לתמוך בחוק הנאמנות למדינה" אומר אבו עראר וממשיך באמירה נחרצת "אני קורא לשר החינוך מכאן ואומר: תגאל אותנו מכל העמלקים, יש לנו בסיס חזק משותף".

התנ"ך חוזר למרכז הבמה

חידון התנ"ך למבוגרים חוזר להתקיים לאחר הפסקה של שלושים שנים, זאת כחלק מיוזמת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך גדעון סער, לחזק את הקשר למקורות היהודיים, לשפה העברית, להחייאת ניבים וביטויים והחזרתם לשיח היומיומי.

שלב החידונים המחוזיים-פומביים יתקיים היום, בין השעות 19:00 – 17:00. בחידון המחוזי יתמודדו 129 מועמדים משבעה מחוזות ברחבי הארץ, מהם יעלו 14 מתמודדים לשלב הסופי של חידון התנ"ך הארצי למבוגרים שיתקיים בחג חנוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully