וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד כמעט בן 5 - אבל המדינה מתעקשת לגרשו

12.10.2010 / 15:32

משרד הפנים דחה את בקשתו של פ', בן לעובדים זרים, לקבל מעמד חוקי בארץ, בטענה שטרם מלאו לו חמש שנים ולכן הוא אינו עומד באמות המידה הדרושות. מוקד הסיוע לעובדים זרים עתר בשמו לביהמ"ש בדרישה למנוע את גירושו

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכת וידיאו: דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

מוקד הסיוע לעובדים זרים והמרכז לפלורליזם יהודי הגישו הבוקר (שלישי) עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב בשמו של פ', בן לעובדים זרים אשר לומד בגן חובה, ואמו כ', עובדת פיליפינית ללא אשרת שהיה, אשר בקשתם למעמד חוקי בארץ נדחתה והם עומדים בפני גירוש מהארץ. בקשתם למעמד חוקי נדחתה, מכיוון שבזמן הגשתה לא מלאו לפ' חמש שנים ומכיוון שהוא עדיין לומד בגן טרום חובה, ולכן אינו עומד בקריטריונים הממשלתיים לקבלת מעמד חוקי. עו"ד אסנת כהן ליפשיץ ממוקד הסיוע ביקשה מבית המשפט צו ביניים למניעת מעצרם של פ' ואמו כל עוד מנוהל עניינים בבית המשפט.

ל-פ' יימלאו חמש שנים בעוד כחודשיים, ב-16 בדצמבר, והוא אינו יודע אם יחגוג את יום הולדתו יחד עם חבריו בגן בדרום תל אביב או בפיליפינים יחד עם שני אחיו הגדולים, בגילאים 16 ו-17, שאותם הוא מעולם לא פגש. אמו של פ' עובדת בתור מנקה בתל אביב ומתקיימת ממשכורת זעומה שאת חלקה היא שולחת כל חודש לשני אחיו. היא מנסה לנהל שגרת חיים ואינה מספרת לבנה על האפשרות שיגורשו. מדי בוקר היא בוחרת דרך חדשה ועקלקלה לגן, מחשש שהשניים ייתפסו על ידי פקחי יחידת עוז.

ממוקד הסיוע לעובדים זרים נמסר כי "בהחלטת הממשלה נקבע שמקרים גבוליים יופנו לוועדת חריגים. אך אף שמדובר במקרה גבולי לכל דבר, משרד הפנים דחה על הסף את בקשותיהם של פ' ואמו למעמד, במקום להפנות אותם לוועדת חריגים. אנחנו סבורים שיש להפנות אותם לוועדת חריגים שתבחן את המקרה שלהם לגופו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully