וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

12.10.2010 / 11:59

הכלב שלכם מקפיד להשתין על עצמו או גומר עליכם בנביחות? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, עוזר לכם לשמור על כלב, ועל ראש, נקי ושקט

יש לנו פקינזית בת שנה. לפני כחודש פתאום היא לא הצליחה לעמוד על 2 הרגליים האחוריות ועד היום היא לא מצליחה. אין באפשרותינו לממן ניתוח או בדיקות. האם יש איזה שהוא גורם, אולי צער בעלי חיים שיוכל לסייע לה?

נשמע על פי התיאור כי מדובר בבעיה של עמוד שידרה. בגזע הזה פריצת דיסק היא דבר שכיח ונפוץ יחסית. קיימות גם אפשרויות אחרות כמו בעיית ברכיים או קרישי דם. להערכתי ללא טיפול אכן הכלבה לא תוכל לעמוד ויתכן מאד שאם עבר כבר חודש גם טיפול לא יעזור מאחר ועצב שנפגע ולא טופל מיידית בטווח של יום עד יומיים יכול להפסיק לתפקד. יתכן ובשלב הזה תוכלו לנסות להשיג עבורה עגלת נכים –יש עגלות כאלו מיוחדות הנמכרות בארץ ואפשר לנסות גם לבנות לה לבד.

לגבי מימון טיפולים וכיוצא בזה, לצערי אין כיום גוף כזה. אני מוכן לנסות לעזור במידה ותגיעו למרפאה-צרו קשר 09-8987760.

הכלב של השכנים נובח ללא הפסקה מהבוקר עד השעות הקטנות של הלילה, מה אפשר להציע שלהם כדי שינבח פחות?

נביחה בלתי פוסקת מעידה כי הכלב מנסה לתקשר עם משהו או מישהו, כמו חתול, רעשים שהוא שומע וכל מיני התרחשויות שהוא מעוניין לבדוק ולהגיב עליהם. באמצעים התנהגותיים, כלומר אילוף, קשה מאד עד בלתי אפשרי לעצור את הנביחות. פיתרון פשוט מיידי הוא קולר נביחות. קיימת גרסה של ספריי או גרסה חשמלית. הקולר מזהה את הנביחה ובתגובה מבצע פעולת תיקון על ידי הזה או זרם. הספרי נחשב בעיני רבים יותר הומאני, אם כי מאלפים רבים יסבירו כי אין הבדל וגם הגרסה החשמלית אינה מזיקה. בעיקרון, פעולת הספרי היא התזה של נוזל ציטרונלה ליד הכלב (לא עליו אלא ממנו והלאה) בזמן הנביחה, דבר שמבהיל את הכלב וגורם לו תיקון. הקולר מאד יעיל ולמעשה הכלב לא נובח תוך שעה בשימוש נכון בו. נסו לשוחח עם השכנים ולהציע את הפיתרון. כמובן כשיוצאים מהבית אפשר להסיר את הקולר.

הפודל שלנו משתין תוך כדי הליכה, או תוך כדי שהוא עומד על שתי הרגליים הקדמיות. עד כמה שזה חמוד, התוצאה היא שהוא לרוב משתין על עצמו. יש פתרון להרגיל אותו להשתין בנחת ועל הקיר?

נשמע כמו כלב זעיר שמנסה אולי דרכים שונות להימנע מהשתנה על עצמו ולכן עושה אולי את מה שעושה. ראשית הייתי מציע לערוך בדיקת שתן לשלול בעיית דלקות בדרכי השתן, אפשרות נוספת היא בעיה ברגליים האחוריות שמקשות על הכלב החמוד לשאת את משקלו עליהן ולכן הוא מעביר משקל קדימה.

לכלבים זעירים אלה לעיתים תכופות יש בעיה בפיקות הברך (היסט פיקה או PATELLAR LUXATION ) וזה דורש ניתוח. כלב שמשתין תוך כדי הליכה אולי מתקשה לשלוט בשתן. יכול להיות שיש לו דחף שקשה לו לשלוט בו מתוך כאב או סבל. במידה ושוללים בעיה רפואית יש להתייעץ עם מאלף וללמוד מחדש את נושא ההשתנה בחוץ. אפשר ללמד בהחלט כלב להשתין לפי פקודה ולתת חיזוקים במקום הנכון.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully