וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים סיירו בסילוואן, רכבם נרגם באבנים

12.10.2010 / 12:20

חברי הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת הגיעו לסיור בשכונה במזרח י-ם בעקבות ריבוי הדיווחים על יידוי אבנים לעבר יהודים - וספגו אבנים בעצמם. בצאתם מהשכונה נרגם הרכב שבו הם נסעו, אך לא היו נפגעים. ח"כ יואל חסון שהיה ברכב: "מה שמתחיל באבנים יכול להיגמר ביריות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: יאיר דניאל)

כלי רכב בו נסעו חברי כנסת בשכונת סילוואן במזרח ירושלים נרגם בצהריים (שלישי) באבנים. לא היו נפגעים בתקרית. חברי הוועדה לביקורת המדינה קיימו סיור בשכונה בעקבות ריבוי הדיווחים על יידוי אבנים בה לעבר יהודים - ועם צאתם מהמקום יודו אבנים גם לעבר רכבם.

ברכב היו יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון (קדימה), יעקב כ"ץ ואריה אלדד (האיחוד הלאומי), יריב לוין (ליכוד) ומרינה סולודקין (קדימה). בסיור בסילוואן השתתפו גם חברי הכנסת אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו), נסים זאב (ש"ס), אורי אריאל ומיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), אולם הם לא היו ברכב שיודו לעברו אבנים.

ח"כ יואל חסון, שהיה ברכב שנפגע, אמר לאחר האירוע לוואלה! חדשות: "הרגשנו טלטלות של הרכב. המציאות מצערת. העובדה שמקבלים זריקת אבנים בשטח ריבוני כמובן מאליו פוגעת בריבונות שלנו בירושלים. מה שמתחיל באבנים יכול להגמר ביריות".

ח"כ אריה אלדד הגיב בחומרה על האירוע ואמר: "זה סימן חמור לוויתור על ריבונות ואי אכיפת חוק נגד הפורעים הערבים. מי שהביא למצב שחברי כנסת צריכים רכב משוריין במזרח ירושלים עלול באזלת היד שלו וברפיסותו לגרום לכך שנזדקקק למשוריינים גם בדרך לכנסת ובכביש הראשי לירושלים".

"לעצור גם את ההורים של מיידי האבנים"

מוקדם יותר סייר השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' בשכונות עיסאוויה וסילוואן במזרח ירושלים. בתום הסיור אמר השר: "ישנה עלייה של אירועי יידוי אבנים, וזה מאוד מטריד. שני האירועים שקרו לאחרונה היו מתוכננים". אהרונוביץ' הוסיף, כי "מפרי החוק לא יכולים לקבל חסינות. צריך לעצור גם את ההורים של מיידי האבנים ולהפסיק אותם".

בתוך כך, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת התייחס אתמול לתקרית דריסת הילדים בסילוואן ביום שישי על ידי מנכ"ל עמותת אלע"ד לייהוד שכונת סילוואן, דוד בארי. בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקאית CNN אמר ברקת כי "יש לנו אפס סבלנות לאלימות. כשאנשים מרימים אבן וזורקים אותה היא לפעמים הורגת. מה שקרה בסילוואן היה מארב ותודה לאל שהיו שם רק פצועים באורח קל משני הצדדים. אני עובד עם המשטרה בכדי שהאלימות לא תכתיב את הצעדים בשטח. לאלימות לא יהיו הישגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully