וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליברמן לא ישבור את הכלים אם תהיה עוד הקפאה"

12.10.2010 / 11:42

במפלגת ישראל ביתנו מרוצים מתמיכתו של רה"מ נתניהו בתיקון לחוק האזרחות ומעריכים כי שר החוץ לא יחולל משבר פוליטי "במקרה של הקפאה נוספת בבנייה בהתנחלויות". גורם במפלגה: "תגובתנו לא תהיה אימפולסיבית"

"מפלגת ישראל ביתנו לא תמהר לשבור את הכלים במקרה של הקפאה נוספת בבנייה בהתנחלויות". כך העריך הבוקר (שלישי) גורם במפלגה בשיחה עם וואלה! חדשות. ההערכה היא שהדברים נובעים מתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקון לחוק האזרחות שמקדמים ראשי המפלגה. לפי התיקון המוצע, מתאזרחים שאינם יהודים יצטרכו להצהיר אמונים לישראל כ"מדינה יהודית ודמוקרטית".

לדברי הגורם במפלגת ישראל ביתנו, "ההישגים שהושגו עכשיו מהווים התקדמות באחד מנושאי הדגל שהמפלגה חרתה על דגלה, והם יגרמו לכך שתגובת ישראל ביתנו לא תהיה אימפולסיבית".

במפלגה מעריכים שלשר אביגדור ליברמן יהיה קשה יותר כעת "לשבור את הכלים" עם נתניהו, בדיוק בזמן שמושגת פריצת דרך בנושא "הנאמנות" שעמד במוקד מסע הבחירות של "ישראל ביתנו". בכך מצטרפת המפלגה אל דבריו של יו"ר ש"ס אלי ישי שאמר אתמול כי מפלגתו לא תפרוש מהממשלה אם תהיה הקפאה נוספת.

במערכת הפוליטית מתחזקת, אפוא, ההערכה לפיה נתניהו יצליח להעביר בממשלה את הקפאת הבנייה, בתנאים מסוימים ולאחר קבלת חבילת הטבות מארצות הברית. יחד עם זאת, קשה להעריך כיצד שרי הליכוד, בפרט בני בגין ומשה (בוגי) יעלון, יגיבו לניסיון להקפיא שוב את הבנייה בהתנחלויות.

נתניהו נאם אתמול בפתח כנס החורף של מושב הכנסת ואמר כי "אם ההנהגה הפלסטינית תאמר לעמה שהיא מכירה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, אהיה מוכן לכנס את ממשלתי ולבקש השהיה נוספת של הבנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully