וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת יש"ע: נתניהו מכניס עצמו לבית מטבחיים מדיני

12.10.2010 / 0:01

המתנחלים דוחים את הצעת נתניהו להקפיא את הבנייה בתמורה להכרה פלסטינית בישראל כמדינת העם היהודי. "ההתיישבות היא מקור עוצמה של ישראל ואין להפוך אותה לבת ערובה של אבו מאזן"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

"איזו מין מדינה יהודית תהיה זו שבה אסור רק ליהודים לבנות בתים?", כך הגיבו אמש (שני) במועצת יש"ע לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת והצעתו להקפיא את הבנייה היהודה ושומרון בתמורה להכרה פלסטינית בישראל כמדינת הלאום היהודי. "אסור לישראל להאריך את ההקפאה בשום מקרה", אמרו במועצת יש"ע, "ההתיישבות היא מקור עוצמה של ישראל, ואין להפוך אותה לבת ערובה של אבו מאזן. המשך ההקפאה היא מלכודת, שבעקבותיה יוכנס נתניהו לבית מטבחיים מדיני, כשלא נותר לו דבר מאמינות עמדותיו".

עודד רביבי, ראש מועצת אפרת, אמר כי המתיישבים "מחזקים את נתניהו בעמידתו מול הפלסטינים, אך עם כל רצונו לבוא לקראתם הוא צפוי לאכזבות חוזרות ונשנות, כפי שכבר באו לידי ביטוי הערב בתגובתם ולכן הפתרון היחיד הוא להמשיך ולבנות את הארץ".

בנאומו בפתח כנס החורף של מושב הכנסת החדש, אמר נתניהו כי "אם ההנהגה הפלסטינית תאמר בצורה חד משמעית לעמה שהיא מכירה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, אהיה מוכן לכנס את ממשלתי ולבקש השהיה נוספת של הבנייה". נתניהו הוסיף ואמר כי "כשם שהפלסטינים מצפים שאנו נכיר במדינה הפלסטינית כמדינת הלאום שלהם, כך אנו מצפים שהם יכירו במדינת ישראל כמדינת הלאום שלנו. אין ספק שצעד כזה מצד הרשות יהווה צעד בונה אמון. לצערי, עד עכשיו הפלסטינים לא נענו לקריאתי זו, וארה"ב מנסה דרכים אחרות כדי להבטיח את קידום השיחות".

עדכון ראשון: 22:57

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully