וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים עונים לנתניהו: "הדרישות שלך גזעניות"

ניר יהב ופנחס וולף

11.10.2010 / 19:32

קריאתו של רה"מ לפלסטינים להכיר בישראל כמדינת העם היהודי בתמורה להמשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות זוכה לתגובות צוננות בצד הפלסטיני. "אנו דוחים בתוקף את המשחקים הישראליים. ליהדות המדינה אין כל קשר למו"מ"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

הפלסטינים מיהרו להגיב הערב (שלישי) על נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת והודיעו כי הם דוחים את הצעתו להכיר בישראל כמדינת העם היהודי בתמורה לחידוש הקפאת הבנייה בהתנחלויות. נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן, אמר כי החזרה למשא ומתן בחסות אמריקאית מחייבת את ישראל להקפיא את הבנייה בגדה וכי "לנושא של יהדות המדינה אין כל קשר למשא ומתן".

גם ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, הצהיר כי הרשות הפלסטינית דוחה את הצעת נתניהו. עריקאת אמר לאתר 'קודס-נט'", כי "אנו דוחים בתוקף את כל המשחקים הישראליים האלה. אי אפשר לכרוך בין הדרישות הגזעניות של נתניהו לבין הדרישה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות לשם הקמת מדינה". הוא הוסיף, כי נתניהו לבדו נושא באחריות לכישלון תהליך השלום וכי "כך גם כל העולם חושב".

בנאומו בפתח כנס החורף של מושב הכנסת החדש, אמר נתניהו כי "אם ההנהגה הפלסטינית תאמר בצורה חד משמעית לעמה שהיא מכירה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, אהיה מוכן לכנס את ממשלתי ולבקש השהיה נוספת של הבנייה". נתניהו הוסיף ואמר כי "כשם שהפלסטינים מצפים שאנו נכיר במדינה הפלסטינית כמדינת הלאום שלהם, כך אנו מצפים שהם יכירו במדינת ישראל כמדינת הלאום שלנו. אין ספק שצעד כזה מצד הרשות יהווה צעד בונה אמון. לצערי, עד עכשיו הפלסטינים לא נענו לקריאתי זו, וארה"ב מנסה דרכים אחרות כדי להבטיח את קידום השיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully