וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי המרכז לבריאות הנפש מציגים יצירות אמנות

אריאל נוי

11.10.2010 / 19:04

לרגל שבוע בריאות הנפש העולמי נפתחה תערוכת יצירות אמנות ראשונה מסוגה של תלמידי המרכז החינוכי גהה. "הדרך לריפוי עוברת בעידוד ניהול חיים רגילים"

לרגל שבוע בריאות הנפש העולמי שהחל השבוע, נפתחה אתמול (ראשון) תערוכת יצירות אמנות ראשונה מסוגה, של תלמידי המרכז החינוכי גהה שבמרכז לבריאות הנפש גהה, מקבוצת הכללית. במסגרת התערוכה יוצגו עבודות הצילום, הציור והפיסול של תלמידי המרכז החינוכי גהה, בגילאי 3-21, המתחנכים במרכז במקביל לאשפוזם במרכז לבריאות הנפש גהה. התלמידים יציגו בתערוכה עבודות ציור בעקבות אמנים מפורסמים, עבודות צילום, פסלים בגבס וחומר, תמונות משחק בחול (SANDPLAY THERAPY), צילומי עבודות Ready Made, ציורים של תלמידי הגן ועוד.

המרכז החינוכי כולל בית ספר וגן, המיועדים לילדים ובני נוער המאושפזים במרכז לבריאות הנפש גהה ומתמודדים עם הפרעות נפשיות והתנהגותיות. המרכז מהווה מודל חינוכי מיוחד הפועל בתוך בית חולים פסיכיאטרי, ומשלב בין מערכת חינוכית-לימודית לבין מערכת רפואית-טיפולית.

ד"ר גיל זלצמן, מנהל חטיבת הילדים והנוער של המרכז לבריאות הנפש גהה מקבוצת הכללית, הסביר כי "אנו מאמינים כי הדרך לריפוי עוברת לא רק בטיפול פסיכולוגי ותרופתי, אלא גם בעידוד ניהול חיים רגילים, כמו של כל נער מתבגר, שלימודים וחיי חברה הם חלק חשוב בהם. הילדים והמתבגרים מתחנכים במרכז החינוכי ולומדים לתפקד למרות ההפרעות מהן הם סובלים, כדי שיוכלו לעשות זאת גם כאשר יעברו למסגרת לימודית וחברתית מחוץ לגהה".

"נותנים לתלמידים כלים להגיע לביטוי אישי"

לדבריו, "העיסוק באמנות מקנה לתלמידי המרכז כלים לביטוי רגשותיהם ומצוקותיהם. בעבודותיהם נותנים התלמידים דרור לנושאים שמעסיקים אותם, מביעים את פחדיהם ורגשי העצב שלהם, אך גם את חלומותיהם ואת תקוותם לחיים רגילים ומאושרים".

נועה עופר, מנהלת המרכז החינוכי גהה, אמרה כי "עבור כל תלמיד במרכז נבנית תכנית חינוכית אישית העונה על צרכיו הלימודיים והרגשיים של התלמיד בדרכים מגוונות ויצירתיות, כדי לתת לו את הכלים להגיע לביטוי אישי, בדרך להחלמה מלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully