וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים פיזר את מועצת עיריית חדרה

אריאל נוי

11.10.2010 / 18:36

השר ישי הורה לפזר את מועצת עיריית חדרה, בעקבות אי אישור תקציב העירייה לשנת 2010 במועדו החוקי. "התנהלות העירייה בנוגע להליך אישור התקציב לקתה בשורה של פגמים"

שר הפנים אלי ישי הודיע היום (שני) על פיזור מועצת עיריית חדרה. זאת בעקבות אי אישור תקציב העירייה לשנת 2010 במועדו החוקי. השר צפוי למנות בימים הקרובים ועדה קרואה במקום מועצת העיר.

על פי החוק, אם מועצה עירונית אינה מאשרת את תקציבה בתוך שלושה חודשים מיום קבלת חוק התקציב השנתי בכנסת – יש לפזרה. עוד נאמר בחוק, כי במקרה כזה שר הפנים רשאי לקיים שימוע לראש העיר במטרה להחליט לגבי המשך כהונתו.

החוק מאפשר לשר הפנים לתת למועצת העיר ארכה של שלושה חודשים על מנת להעביר את התקציב, אך גם זו הסתיימה ביוני. החלטתה הראשונה של מועצת עיריית חדרה לאשר את התקציב מחודש מאי השנה התקבלה שלא כדין ונפסלה. זאת לאחר שצו של בית המשפט מנע את קיומה של הישיבה בשל פגם דיוני שנפל בזימונים אליה. בפועל, החלטות בית המשפט אפשרו את קיום הישיבה בחודש יולי השנה לאחר שחלף המועד לאישור התקציב. במועד זה החליטה המועצה שלא לאשר את התקציב. התקציב אושר לבסוף בשבוע האחרון של חודש יולי, לאחר שראש העירייה החזיר את הנושא לדיון נוסף בעירייה, מכוח סמכותו לפי פקודת העיריות.

ממשרד הפנים נמסר, כי "אין עניין לנו אך בפרשנות משפטית דווקנית בגינה רשות מקומית שנהגה כדין, ולפי כללי הדין והמינהל הציבורי הדרושים, תסיים את כהונתה. המסקנה העולה מבחינתם של הדברים היא אחרת. התנהלותה של העירייה בנוגע להליך אישור התקציב לקתה בשורה של פגמים שהם הם שהביאוה למצב בו לא אישרה את תקציבה במועד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully