וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: המשך ההקפאה תמורת הכרה במדינה יהודית

פנחס וולף וניר יהב

11.10.2010 / 17:00

נתניהו נאם בפתח מושב החורף של הכנסת ואמר: "אם ההנהגה הפלסטינית תאמר שהיא מכירה בישראל כמדינת הלאום של היהודים, אבקש השהיה נוספת של הבנייה". הפלסטינים בתגובה: אין קשר בין הדברים

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

"אם ההנהגה הפלסטינית תאמר בצורה חד משמעית לעמה שהיא מכירה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, אהיה מוכן לכנס את ממשלתי ולבקש השהיה נוספת של הבנייה". כך אמר אחר הצהריים (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח כנס החורף של מושב הכנסת החדש.

נתניהו הוסיף: "כשם שהפלסטינים מצפים שאנו נכיר במדינה הפלסטינית כמדינת הלאום שלהם, כך אנו מצפים שהם יכירו במדינת ישראל כמדינת הלאום שלנו. אין ספק שצעד כזה מצד הרשות יהווה צעד בונה אמון. לצערי, עד עכשיו הפלסטינים לא נענו לקריאתי זו, וארה"ב מנסה דרכים אחרות כדי להבטיח את קידום השיחות".

מיד לאחר נאומו של נתניהו בכנסת מיהרו ברשות הפלסטינית להכריז על דחיית הצעתו. נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן, אמר כי החזרה למשא ומתן בחסות אמריקאית מחייבת את ישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. "לנושא של יהדות המדינה אין כל קשר למשא ומתן", הוא הצהיר.

"לא אסתפק בשלום על הנייר"

בנאומו במליאת הכנסת אמר ראש הממשלה: "מהיום הראשון לכינונה של הממשלה, קראתי למנהיגי הרשות הפלסטינית לבוא לשיחות ישירות ללא תנאים מוקדמים. אני מאמין שבתנאים הנכונים הקמת מדינת פלסטינית עשויה להוביל לשלום. אבל אם הדבר ייעשה בצורה לא אחראית, הקמת מדינה פלסטינית עלולה גם להיות גורם להעצמת הסכסוך ולהגברת הטרור".

לדברי נתניהו, "כדי שפשרה תביא לשלום ולא למלחמה היא חייבת להיות מלווה בשני מרכיבים יסודיים: הכרה וסידורי ביטחון. בהכרה אני מתכוון להכרה פלסטינית בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. מזה מאה שנה מחנכים פלסטינים דורות שלמים להאמין שאין עם יהודי ושהארץ הזאת היא מולדתם בלבד. הסירוב להכיר בנו היא שורש הסכסוך, ובלי לטפל בה לא יהיה קץ לסכסוך. באשר לביטחון: כל הסדר שלום בינינו לבין הפלסטינים חייב להיות מושתת על סידורי ביטחון איתנים בשטח. יצאנו מלבנון ובעזה ללא סידורי ביטחון כאלה וספגנו אלפי טילים על הנגב והגליל. אינני מוכן להסתפק בשלום על הנייר. גם אזרחי ישראל אינם מוכנים לכך".

ראש הממשלה התייחס גם לביקורת שנמתחה על הממשלה בגין אישור התיקון המוצע לחוק האזרחות, לפיו מתאזרחים שאינם יהודים יצטרכו להצהיר אמונים לישראל כ"מדינה יהודית ודמוקרטית". לדברי נתניהו, "אין שום מדינה באזורנו ששומרת על זכויות הפרט וזכויות המיעוט כמו שעושה זאת הדמוקרטיה הישראלית. התנועה הציונית הקימה דמוקרטיה למופת והקימה מדינת לאום למופת, מדינה שמאזנת בין צרכיו הלאומיים של עמנו לבין זכויות הפרט של כל אחד ואחד מאזרחי מדינתנו. אין דמוקרטיה אחרת במזרח התיכון, ואין מדינה יהודית אחרת בעולם. השילוב של שני הערכים הללו - מדינה יהודית ומדינה דמוקרטית מבטא את יסוד קיומנו ואת מהות של מדינת ישראל".

כאשר הציע נתניהו את המשך ההקפאה תמורת הכרה ביהדות המדינה קרא לעברו ח"כ אחמד טיבי (רע"מ תע"ל): "זאת הצעה מגוחכת. מה הקשר? תכירו קודם בנכבה, שאתם אחראים לה". לאחר שסיים נתניהו את נאומו אמר טיבי כי "רה"מ מנהל משא ומתן עם ליברמן ומשחק בנדמה לי עם עצמו. הוא שבוי בסיסמאות עבר של מי שאינו בטוח בעצמו וחוסם כל הסדר מדיני סביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully