וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: חוק האזרחות - הוכחה לפאשיזם הישראלי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.10.2010 / 16:16

נשיא סוריה תקף את ממשלת ישראל, בעקבות החלטתה להתנות קבלת אזרחות ישראלית בהצהרת אמונים ל"מדינה יהודית ודמוקרטית". בתום פגישה בדמשק עם ראש ממשלת טורקיה גם הצהיר אסד: קיימת בינינו שותפות אסטרטגית

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: דורון שטיין)

נשיא סוריה בשאר אסד התייחס היום (שני) לתיקון המוצע לחוק האזרחות בישראל, לפיו מתאזרחים שאינם יהודים יצטרכו להצהיר אמונים ל"מדינה יהודית ודמוקרטית". במסיבת עיתונאים משותפת לאחר פגישתו בדמשק עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר אסד, כי החלטת ממשלת ישראל לתמוך בתיקון "מוכיח את הפאשיזם הישראלי שמתבטא ברצח ובחוקים מסוג זה".

עוד אמר אסד, כי היחסים בין סוריה לטורקיה עברו כברת דרך ארוכה "והפכו ליחסי שותפות אסטרטגית". הוא הוסיף, כי "לא רק ממשלת טורקיה, אלא העם הטורקי כולו, עמדו לצד אחיהם הפלסטינים, בעיקר בזמן המצור על עזה. לאחר המתקפה הישראלית על משט השלום הטורקי שרצה להעביר סחורות הומניטרית לתושבי עזה, הם יודעים יותר מכולם כעת מהן כוונותיה של ישראל".

ארדואן אמר במסיבת העיתונאים כי סוריה וטורקיה הן "מדינות אחיות בעלי קשרים היסטוריים עמוקים". לדבריו, בתקופה האחרונה עברו יחסיהן כברת דרך ארוכה "בתחום המדיני, הכלכלי והתרבותי". בהתייחסו לאירועי המשט הבהיר ארדואן כי על ישראל להתנצל על הפעולה שבמהלכה הרגה תשעה פעילים. "על ישראל גם להעביר פיצויים למשפחות ההרוגים, שהוצאו להורג מטווח קצר", הוא הצהיר. "כך קובע הדו"ח הרפואי והפתולוגי שיצא בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully