וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות ערערה על קלות עונשו של דודי אפל

11.10.2010 / 15:39

פרקליטות המדינה ערערה לבית המשפט המחוזי על קלות העונש שהוטל על איש העסקים והקבלן שהורשע בשלושה מקרים של מתן שוחד - ונשלח לשלוש שנות מאסר וחצי. "על ביהמ"ש ליידע מהו תג המחיר העונשי על עבירות שוחד"

פרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בת"א הודעת ערעור על קולת העונש שהטיל בית משפט השלום בעיר על איש העסקים והקבלן דודי אפל ועל שני המורשעים הנוספים בתיק נגדו, בני תבין ובני רגב. הפרקליטות מבקשת להחמיר בעונשם של השלושה וכן להטיל על רגב קנס כבד ומשמעותי.

בהודעת הערעור נכתב כי "המשיבים הורשעו באחת מפרשיות השוחד החמורות והבוטות שנודעו עד כה בישראל, שהנפגע הישיר ממעשיהם הינו הציבור הישראלי והאמון שהוא רוכש לרשויות השלטון. מבחינה ציבורית, מהווה פרשה זו מקרה דגל לענישה בעבירות שוחד, ופוטנציאל המסר הגלום בה - הן לעניין הגמול והן לעניין ההרתעה - הינו מירבי. במידה רבה, נשואות עיני הציבור אל בית המשפט ליידע מהו "תג המחיר" העונשי על עבירות שוחד ועד כמה, אם בכלל, לא משתלם לבצען".

בחודש אפריל האחרון הורשע אפל בשלוש עבירות שוחד. בשני מקרים הוא סייע לקמפיינים של מועמדים שרצו לראשות רשויות מקומיות בתמורה לקידום שאיפותיו הנדל"ניות. לבני רגב, ראש עיריית לוד לשעבר, הוא שילם 1.4 מיליון שקל ולזמיר בן ארי, לשעבר ראש מועצת גבעת שמואל, שלא הועמד לדין, 95 אלף שקל. במקרה נוסף הורשע אפל כי נתן שוחד לעודד טל, שהיה ממלא מקום מנהל מחוז מרכז במינהל מקרקעי ישראל. לפי פסק הדין, אפל יצר אצל טל ציפייה כי יסייע לקידומו במינהל. אפל נשלח לשלוש שנות מאסר וחצי, והוטל עליו קנס בגובה מיליון שקל. יד ימינו של אפל בחלק ממעשי השוחד, בני תבין, נידון לשנתיים מאסר בפועל ולקנס בגובה 50 אלף שקל. על רגב נגזרו שנה וחצי של מאסר בפועל.

בתחילת החודש הגיש אפל ערעור על הרשעתו. לטענתו, פסק הדין בעניינו נשען על ראיות נסיבתיות, ואין ראיות ישירות לכך שהוא עביר כספים לראשי רשויות מקומיות.

  • עוד באותו נושא:
  • דודי אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully