וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד ממארגני ההפגנות בבילעין נשלח לשנת מאסר

יהושע בריינר וניר יהב

11.10.2010 / 14:55

בית המשפט הצבאי בעופר גזר שנת מאסר על עבדאללה אבו רחמה, אחד מראשי הוועד העממי המארגן את ההפגנות נגד הגדר בבילעין. אבו רחמה עצור מזה 10 חודשים ולכן יירצה בפועל חודשיים נוספים בלבד

בית משפט הצבאי בעופר גזר היום (שני) שנת מאסר על עבדאללה אבו רחמה, מראשי הוועד העממי המארגן את ההפגנות בבילעין. אבו רחמה עצור מזה עשרה חודשים, ובתום החודשיים הקרובים הוא ישוחרר. אבו רחמה הורשע בעבירות של ארגון הפגנה בלתי חוקית וכן בעבירה של הסתה.

"העונש הוא תוצאה של הלחץ הבינלאומי שהופעל על ישראל", אמר פעיל השמאל יונתן פולק. "הדבר מוכיח שהניסיונות של ישראל לדכא את המאבק העממי באמצעים משפטיים שמונעים מאינטרסים פוליטיים לא יכולים לצלוח", הוסיף. התביעה הצבאית ככל הנראה תערער על העונש.

פרקליטתו של אבו רחמה, עורכת הדין גבי לסקי, אמרה לוואלה! חדשות, כי "יש עצב במחשבה שאדם שכל מעשיו היו להפגין באופן לא אלים כנגד הכיבוש, בעיני הרשויות בישראל מקומו בכלא". אבו רחמה עצמו הוציא הודעה דרך עורכת דינו שבו אמר כי "גם הכיבוש וגם החומה הם בלתי חוקיים", וכי "גם כאשר אהיה בכלא, ילדיי וחבריי ימשיכו להיאבק בכיבוש עד אשר יהיו חופשיים".

שרת החוץ של האיחוד האירופי קת'רין אשטון הביעה בחודש אוגוסט דאגה חמורה בעקבות הרשעתו של אבו רחמה. "אנחנו מודאגים מכך שהרשעתו ומאסרו האפשרי של מר אבו רחמה נועדו למנוע ממנו ומפלסטינים אחרים לנצל את זכותם הלגיטימית למחות נגד גדר ההפרדה באופן בלתי אלים", אמרה אשטון.

  • עוד באותו נושא:
  • מאסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully