וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה באימונים, קל בפה: מזון בריא לחיילי צה"ל

יהושע בריינר

11.10.2010 / 14:26

לידיעת חיזבאללה: החל משנת 2011 יספק צה"ל לחייליו גרנולה ולחם מלא במגמה לבנות תפריט מאוזן ובריא יותר. עם זאת, בצה"ל מרגיעים: "לא נכריח אף אחד לאכול גרנולה"

להתראות לוף, שלום קינואה: חיילי צה"ל יזכו בקרוב ליהנות ממנות בלתי מוכרות במטבח הצבאי, המזוהות יותר עם בתי קפה תל אביביים. החל משנת 2011 יחל צה"ל לספק לחייליו גרנולה לארוחת הבוקר. בנוסף, יוכלו החיילים להמיר את הלחם האחיד המסורתי בלחם מקמח מלא.

החלטה מהפכנית נוספת שהתקבלה בתחום המזון הצה"לי באחרונה הייתה להפסיק לרכוש אריזות מרגרינה אישיות עבור החיילים, פריט מזון שכיח בחדרי האוכל הצבאיים. ההחלטה להפסיק את רכש המרגרינה התקבלה במסגרת המאבק של צה"ל בתופעת ההשמנה בצבא והמעבר למזון בריא יותר.

"המרגרינה שהחיילים היו מורחים על הלחם לא הייתה תורמת לכלום מעבר לשומן טהור על פרוסת לחם", אומרת ראש ענף מזון באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, סא"ל סנדרה משה. לדבריה, "הכוונה היא להוציא את מוצרי המזון הלא בריאותיים ולהכניס פריטים שיש להם פן בריאותי מובהק יותר". מדי שנה היה רוכש צה"ל קרוב ל- 15 טונות מרגרינה אישית לחיילים. עם זאת, השימוש במרגרינה למאפים לא תפסק, אך תופחת.

"המעבר למוצרים בריאותיים יותר הוא תהליך שאנחנו רוצים לשמר אותו גם לשנים הבאות", אומרת סא"ל שדה. "כמובן שלא נכריח אף אחד, ומי שירצה יוכל עדיין לאכול את הקורנפלקס שלו שיהיה לצד הגרנולה, אבל כיום יש מודעות רבה מאוד בקרב החיילים והלוחמים בכל הקשור למזון בריאותי יותר. צריך להבין שהלוחם לא יקבל פחות קלוריות, אלא יתחיל לקבל אותם בצורה נכונה וטובה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully