וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חריפה על הניסויים הגרעיניים של הודו

26.1.2002 / 10:15

אתמול ערכה המדינה ניסויים בטילים בעלי ראש נפץ גרעיני; משרד החוץ הפקיסטני: "הם פוגעים במרדף אחר היציבות באזורינו, במיוחד לאור המצב הנוכחי"; הודו: המועד נקבע ללא קשר למצב

פקיסטן הביעה היום ביקורת חריפה על החלטת הודו לערוך ניסויים בשיגור טילים בעלי ראש נפץ גרעיני. בפקיסטן התייחסו לתזמון הבעייתי של הניסוייים על רקע המתיחות הגוברת בין שתי המדינות בתקופה האחרונה. הבי.בי.סי. דיווח כי משרד החוץ הפקיסטני פרסם הצהרה לפיה הניסויים שנעשו הבוקר "פוגעים במרדף אחר היציבות באזורינו, במיוחד לאור המצב הנוכחי".

הניסויים נערכו הבוקר, ערב "יום הרפובליקה" ההודי ושלחו מסר ברור לשכנותיה של הודו, סין ופקיסטן שגם להן נשק גרעיני. המתיחות בין הודו לפקיסטן החריפה בחודש שעבר בעקבות הפיגוע בפרלמנט ההודי בניו דלהי, ב-13 בדצמבר ומאז פרסו שתי המדינות מאות חיילים לאורך הגבול המשותף.

ראש הממשלה ההודי, אטל בחרי וג'פאיי אמר היום כי הניסויים שנעשו הם צעד נוסף במסגרת הצעדים בהם נוקטת הודו כדי להבטיח את בטחונה. "אנו נוקטים מספר צעדים למען הביטחון וההגנה על אומתנו וזה אחד מהם", אמר וג'פאיי. דובר משרד החוץ ההודי מסר כי ההחלטה לערוך את הניסויים התקבלה לפני ההסלמה ביחסים עם פקיסטן. "הניסויים תוכננו מבעוד מועד. המועד נקבע על פי שיקולים טכנים ואין להם שום חשיבות פוליטית או קשר לאירוע כל שהוא", מסר הדובר.

ממשלת הודו נמסר כי היא הודיעה לפקיסטן על הניסויים הצפויים וכי גם חמשת נציגי מועצת הביטחון של האו"ם השוהים דרך קבע באזור קיבלו הודעה מראש בנושא. עוד נמסר כי טווח הטילים שנוסו נאמד בכ-700 קילומטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully