וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל ל"הקש בדלת": "סרטן אינו גזר דין מוות"

אריאל נוי

11.10.2010 / 13:12

באגודה למלחמה בסרטן מציינים יובל למבצע "הקש בדלת" שיחל היום. הנשיא פרס: "המלחמה בסרטן הייתה אולי הגדולה במלחמות שניהל האדם נגד מה שנחשב כמלאך המוות"

מבצע ההתרמה השנתי, "הקש בדלת" של האגודה למלחמה בסרטן, ייערך היום (שני) במתכונת מיוחדת לרגל ציון 50 שנה למבצע.

באירוע פתיחת המבצע, אמר נשיא המדינה שמעון פרס, כי "מיליוני בני אדם איבדו חייהם במלחמת אדם באדם, אבל לא פחות חיים אבדו במלחמת האדם בסרטן. המלחמה בסרטן הייתה אולי הגדולה במלחמות שניהל האדם נגד מה שנחשב כמלאך המוות. זה היה נראה שנים רבות כקרב אבוד. בשנים האחרונות למדנו שאין זו בהכרח התמונה האמיתית. הסרטן אינו גזר דין מוות. אפשר לערער עליו בערכאות רפואיות חדשות ומצליחות".

פרס המשיך ואמר כי "הרפואה נוחלת ניצחונות אחרי ניצחונות בקרב הזה. בקרב גדול הניצחונות הם הדרגתיים. הטיפול בסרטן הוא יקר מאוד, ולא כל משפחה מסוגלת לעמוד בהוצאה הנדרשת. אף על פי שהמחקר הטהור תרם כבר תרומה אדירה לגילוי וריפוי הסרטן, אין עדיין השקעה מספקת במרחב התיאורטי של המחלה הזו. שכן המלחמה בסרטן אינה רק מלחמה במחלה, היא מחייבת מחקר מרחיק לכת כדי להבין את סוד החיים. הזמן הזה יקר, והוא מעלה את מחיר התרופה, עד אשר רק אנשים עשירים או חברה נדבנית לב יכולה לשאת במחיר הריפוי או התרופה".

28 אלף חולים חדשים בשנה

מבצע "הקש בדלת", מהווה מקור תרומה חשוב של האגודה שפעולותיה מתאפשרות הודות לתרומות הציבור וללא מימון של תקציב ממשלתי. על פי נתוני רישום הסרטן הלאומי במשרד הבריאות, חיים בישראל כיום כ-200 אלף חולי סרטן מהם כ- 1,400 ילדים.

מדי שנה מצטרפים למעגל חולי הסרטן כ-28 אלף חולים חדשים, מהם כ-350 ילדים. תרומות הציבור מאפשרות לאגודה למלחמה בסרטן לממן מחקרים של רופאים וחוקרים ישראליים, לרכוש מכשירים רפואיים מתקדמים לטיפול בחולי הסרטן, להקים מחלקות בבתי החולים ברחבי הארץ, לבצע פעילויות הסברה במטרה להגביר המודעות למחלות הסרטן בקרב הציבור הרחב, ליזום ולבנות תוכניות לאומיות לאבחון מוקדם של סוגי מחלות סרטן שונות, לתמוך כספית בחולי סרטן נזקקים ועוד מגוון פעילויות להצלת חיים.

השנה לראשונה, בבתים בהם לא יהיה איש בבית, יצמידו הילדים מגנט ייחודי של האגודה למלחמה בסרטן המסביר איך ניתן בכל זאת לתרום כל סכום באמצעות הטלפון שמספרו 1800-35-46-46 או 10 שקלים באמצעות SMS למספר 1222 עם המספר 10.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully