וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאנה אושרנקו העידה: לאחי נעשתה "בוררות"

גלעד גרוסמן

11.10.2010 / 17:02

בצעד יוצא דופן נפגשה יאנה אושרנקו, השורדת היחידה מהטבח שאירע בראשל"צ לפני כשנה, עם נציגי ההגנה והתביעה. היא אישרה כי לאחיה נערכה "בוררות של רוסים", אך לא חשבה כי נשקפת למשפחתה סכנה

"אני לא חוששת מאף אחד", כך אמרה אחר הצהריים יאנה אושרנקו, אחותו של דימיטרי, השריד האחרון למשפחת אושרנקו שנטבחה לפני כשנה בראשון לציון. ההגנה ביקשה להעיד את אושרנקו לאחר שהפרקליטות ויתרה עליה בתור עדת תביעה, אולם היא חששה להעיד. לבסוף סוכם כי יגישו את הודעותיה במשטרה, אולם ההגנה ביקשה בכל זאת לשאול אותה כמה שאלות.

בצעד יוצא דופן נפגשה אושרנקו עם ההגנה והתביעה בחדר צדדי בבית המשפט שלא בנוכחות השופטים או הנאשמים והשיבה על שאלותיהם. היא אישרה שלאחיה נערכה "בוררות", אולם לא ידעה להסביר מה זה "בוררות של רוסים כבדים" כפי שאמרה במשטרה. היא נשאלה על ידי עורכי הדין של בני הזוג קרליק, אורי קינן ואבי כהן, האם חשבה שבני משפחתה יירצחו על ידי קרליק ואמרה "מי חשב על זה בכלל?". עוד אמרה אושרנקו שלאביה לא היו סכסוכים.

פרקליטם של בני הזוג קרליק, אורי קינן, אמר לאחר הדיון, כי יאנה מסתובבת עם שלושה מאבטחים. לדבריו, "אדם שאינו חושש לא מסתובב עם כזו אבטחה כבדה". הוא הוסיף, שהיא אישרה בדבריה עובדות שמחזקות את עמדת ההגנה בדבר סכסוכים שהיו לבני המשפחה עם גורמים עבריינים.

בעוד כשבועיים צפויה נטליה קרליק להעיד במשפט. בעבר ביקשה שלא להעיד בפני בעלה, אולם בית המשפט סירב לבקשה.

"לא מסוגל לרצוח"

יאנה אושרנקו היא היחידה ששרדה את טבח ששת בני משפחתה בראשון לציון לפני כשנה. יאנה היא בתם של אדוארד ולודמילה אושרנקו, ואחותו של דימטרי אושרנקו שנרצחו כולם בטבח. בטבי נרצחו גם גם גיסתה של יאנה, טטיאנה, ושני אחייניה.

יאנה היא אחת מבעלי מועדון ה"פרמייר" בראשון לציון, שהיה שייך למשפחתה. המועדון היה אחד העסקים שהיו בבעלות משפחתה, ובו גם נולד הסכסוך שבו תלה מאוחר יותר דמיאן קרליק את המניע לרציחות שביצע. קרליק, שעבד כרב מלצרים במועדון, פוטר לפני כשנה וחצי מעבודתו על ידי דמיטרי אושרנקו, בטענה שגנב אלכוהול מהמקום. לטענת קרליק, אושרנקו השפיל אותו כשפיטר אותו בנוכחות עובדים אחרים והשמיץ אותו. קרליק לא הצליח להתגבר על המקרה והחליט לנקום בו.

על פי כתב האישום אשתו של קרליק, נטליה, שעבדה גם היא במועדון הפרמייר, העבירה לבעלה צרור מפתחות לבית משפחת אושרנקו, וכך הוא הצליח להיכנס לבית המשפחה. לפי החשד, בליל הרצח הוא המתין לבני המשפחה שישובו מחגיגת יום הולדתה של בתו א' במועדון הפרמייר, ורצח אותם אחד אחרי השני.

מאוחר יותר כפר דמיאן קרליק באישומים נגדו. בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בחודש יוני אמר קרליק כי הוא לא רצח את בני המשפחה וכי בזמן האירוע הוא היה כפות בידיו וברגליו במטבח המשפחה בראשון לציון. קרליק אף אמר לקצין המודיעין בכלא כי הוא מוכן להיבדק בפוליגרף. לטענתו, הוא הודה בתחילה ברצח, מחשש שהרוצח האמיתי יפגע במשפחתו. "לא היתה לי מוטיבציה לבצע את הרצח ולא הייתי מסוגל לכך פיזית", הוא הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully