וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריחת המוחות באקדמיה: 80 חוקרים ישובו לארץ

11.10.2010 / 11:41

בדיון שנערך בוועדת החינוך, אמר יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה, כי כ-80 חוקרים נתנו התחייבות עקרונית לשוב ארצה לפעול ב-4 מרכזי מצוינות אקדמית שיוקמו השנה

ועדת החינוך של הכנסת התנסה הבוקר (שני) לדיון במצב ההשכלה הגבוהה בישראל. יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה, פרופ' מנואל טרכטנברג, אמר במהלך הדיון כי הוא "מבטיח שלב שני לרפורמה בהשכלה הגבוהה כבר השנה. הרפורמה הראשונה והשנייה מושתתות על שלושה יסודות: האחד, תקצוב לפי תפוקות אקדמיות, וקיצור הזמן בין תפוקה אקדמית לתקצוב. השני, תחרות על מצוינות מחקרית: דגש על פרסומים מדעיים, וזכייה במענקים מקרנות תחרותיות, ושלישי, הוא מענה לצרכים לאומיים: חיזוק הפריפריה, צרכים ושיקולים משוק העבודה".

טרכטנברג הבטיח הטבות לחוקרים חוזרים, ביניהן, מינוי אקדמי תקני למרצים, מענק מחקר אישי של עד 400,000 שקלים לחמש שנים ומענק חד פעמי לקניית ציוד מחקרי על סך 1.5 מיליון שקלים.

במסגרת הרפורמה, יוקמו השנה ארבעה מתוך 17 מרכזי מצויינות אקדמית בארבעה תחומים: מדעי המחשב, מקורות אנרגיה מתחדשים, חקר תהליכים קוגניטיביים ומחקרים מתקדמים ברפואה מולקולארית. בכל תחום הוגשו מספר הצעות על ידי אוניברסיטאות המחקר בישראל בשיתוף מכללות ובתי חולים. למכוני המחקר התחייבו למעלה מ-80 חוקרים מצטיינים הפועלים כעת במוסדות מחקר מצטיינים ברחבי העולם.

יו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב, ביקר את אי הטיפול במשבר מדעי הרוח באקדמיה, במסגרת הרפורמה בהשכלה הגבוהה. לדברי אורלב: "נקודת התורפה של מדעי הרוח חייבת להיכנס לתכנית הרפורמה בהשכלה הגבוהה. כל השינוי המבורך שדובר עליו לא כוללת את תחום המשבר במדעי הרוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully