וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תומכת: משאל עם על נסיגה מהגולן וירושלים

פנחס וולף

11.10.2010 / 12:29

ועדת השרים לענייני חקיקה תומכת בהצעת החוק הפרטית של ח"כים מהימין, לפיה אם הממשלה תבקש לוותר על שטח שבריבונות ישראלית, היא תצטרך לקבל אישור גם מהכנסת וגם מהציבור

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (שני) את הצעת חוק משאל עם, לפיה כל נסיגה משטחים בריבונות ישראלית תחויב במשאל עם, גם לאחר שתאושר בכנסת ברוב של יותר מ-60 ח"כים. את הצעת החוק יזמו ח"כים מהימין בראשות ח"כ יריב לוין (הליכוד), והיא תובא לקריאה שנייה ושלישית בכנסת לאישור סופי.

על פי הצעת החוק, אם הממשלה תבקש לוותר על שטח שבריבונות ישראלית, ובכלל זה שטח מרמת הגולן או מירושלים, היא תצטרך לקבל אישור גם מהכנסת ברוב של 61 חברי כנסת, ולאחר מכן יצטרך להיערך משאל עם שיכריע את הסוגיה ברוב רגיל. השרים יצחק הרצוג ודן מרידור התנגדו להצעה. ברוב סעיפי החוק תמכו יו"ר הוועדה יעקב נאמן והשרים יולי אדלשטיין, דניאל הרשקוביץ, לימור לבנת, מיכאל איתן, בני בגין, יוסי פלד ומשולם נהרי.

בהצעת החוק ישנה גם הסתייגות הקובעת כי במקרה שבו הכנסת תאשר זאת ברוב של יותר מ-80 חברי כנסת, הממשלה לא תצטרך לערוך משאל עם. כמו כן נקבע כי יום הבחירה לא יהיה יום חופש גורף, אלא נתון לשיקולי העובד.

לפני כחודש פנה ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדרישה שיוביל יוזמה לחקיקה שתחייב משאל עם על כל הסכם עם הפלסטינים. נתניהו השיב כי הוא יבחן את הנושא.

"מכה אנושה לדמוקרטיה הפרלמנטרית"

התגובות במערכת הפוליטית לאישור החוק לא איחרו לבוא. ח"כ יריב לוין (ליכוד) אמר כי "מדובר בהחלטה היסטורית שמכירה באופן חד משמעי בכך שההכרעה בשאלת גבולות המדינה צריכה להתקבל על ידי העם כולו. אני פועל בנחישות זה למעלה משנה כדי להביא לאישור החוק, ובכוונתי להשלים את הליך החקיקה בהקדם ותוך גיבוש תמיכה רחבה במליאת הכנסת".

ח"כ נחמן שי (קדימה) תקף את אישור החוק בוועדה ואמר כי "הממשלה פוחדת מהשלום ומהצל של עצמה. היא מתחבאת מאחורי הציבור במקום להנהיג אותו. חוק משאל העם הוא מכה אנושה לדמוקרטיה הפרלמנטרית".

גם ח"כ שלמה מולה (קדימה) תקף את המהלך ואמר כי "ראש הממשלה בורח מהכרעות בכנסת ומרוקן מתוכן את השיטה הפרלמנטארית. הוא מפחד מלהתעמת עם הציבור בפומבי ומודיע בריש גלי כי הוא מוותר מראש על ירושלים ועל רמת הגולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully