וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הונה את ביטוח לאומי ב-2.5 מיליון שקלים

איילה חננאל

11.10.2010 / 11:01

גבר חרדי נעצר בחשד שהגיש תביעות כוזבות בגין נכות נפשית בשם עשרות תובעים. לפי החשד, בדרך זו הצליח להונות את המוסד לביטוח בכ-2.5 מיליון שקלים

גבר חרדי נעצר הבוקר (שני) בחשד שנהג להגיש תביעות כוזבות לביטוח לאומי על ידי מסירת פרטים כוזבים לגבי מצבם הפסיכיאטרי של עשרות תובעים. לפי החשד, בדרך זו הצליח להוציא במרמה 2.5 מיליון שקלים מהמוסד לביטוח לאומי. הבוקר הוא יובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון, וצפויים מעצרים של חשודים נוספים במקרה.

המעצר הבוקר הגיע בעקבות חודשים של פעילות סמויה של הזרוע הכללית ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית- להב 433, והמוסד לביטוח לאומי. עד כה נאספו עשרות תיקים של תובעי גמלאות נכות שהוגשו על ידי החשוד.

על החקירה המורכבת מופקדת רפ"ק סימונה ברנר מהזרוע הכללית ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית- להב 433. היום, עם תחילת שלב החקירה הגלוי, נערך חיפוש בבית החשוד, שם נתפסו מסמכים שונים הקשורים לעבירות המיוחסות לו.

סנ"צ יוני דותן מהיחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית אמר לוואלה! חדשות, כי "החשוד הינו איש העדה החרדית ועיקר עיסוקו הינו מתן יעוץ והדרכה לחושקים בגמלה של הביטוח לאומי על בסיס נפשי. דבר עיסוקו עבר מפה לאוזן בקרב המגזר ואנו חוקרים כעת מירושלים ועד גוש עציון אנשים שעל פי החשד השתמשו בשירותיו על מנת לקבל קצבה מהביטוח לאומי, שבמקרה של גמלה נפשית מגיעה לסכום של 5,000 שקלים בחודש. החשוד עצמו מקבל מהמוסד לביטוח לאומי גמלה נפשית, ועל פי החשד הוא לא פעל לבד ושניים מעוזריו נעצרו ונחקרים גם כן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully