וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי הזרים: מה יעלה בגורל 19 מקרים גבוליים?

איילה חננאל

11.10.2010 / 1:43

מוקד הסיוע לעובדים זרים יעתור לביהמ"ש כדי למנוע את גירושם של 19 ילדים, בני קצת פחות מ-5, אשר בשל גילם אינם עונים על כל הקריטריונים של הוועדה הבינמשרדית. "הם כבר חלק ממערכת החינוך"

מאבקם של הילדים הכי קטנים בשנתון: מוקד הסיוע לעובדים זרים יגיש במהלך היום (שני) ומחר למשרד הפנים 19 עתירות מנהליות בשם ילדי גן חובה - אשר על פי החלטת הוועדה הבינמשרדית נקבע גירושם מהארץ - ויבקש לאפשר את הישארותם בארץ. בקשתם של הילדים למעמד נדחתה אפוא מכיוון שלא מלאו להם חמש שנים בעת הגשת הבקשות. כמו כן, במוקד הסיוע מסבירים, כי בחלק מהמקרים מדובר רק בפער של יומיים-שלושה, שמפרידים בין הילד לבין קבלת המעמד.

"ילדים אלה הם חלק ממערכת החינוך", הבהירו במוקד הסיוע לעובדים הזרים. "הם לומדים בגן חובה ויושבים בכיתה לצד ילדים הזכאים למעמד. ואולם בקשתם למעמד נדחתה רק בגלל ימים או שבועות בודדים שחסרים להם. מדובר בילדים של מהגרי עבודה, שלומדים בגן חובה והם חלק ממערכת החינוך הישראלית".

ובאשר למקרים עצמם: ב-18 מתוך 19 העתירות מדובר בילדים למשפחות של עובדות ועובדי סיעוד מהפיליפינים. "עובדים אלה מטפלים במשך שנים בסבים ובסבתות שלנו ומלווים אותנו ברגעים הרגישים ביותר. הם אלה שנאלצים עכשיו להיאבק כדי שילדיהם לא יגורשו מישראל, הבית היחיד שהם מכירים", נמסר מהארגון.

עו"ד אסנת כהן ליפשיץ ממוקד הסיוע לעובדים זרים הוסיפה כי "בהחלטת הממשלה נקבע שמקרים גבוליים יופנו לוועדת חריגים. אך אף על פי שמדובר במקרים גבוליים לכל דבר, משרד הפנים דחה על הסף את בקשותיהם למעמד, במקום להפנות אותם לוועדה. אנחנו סבורים שיש להפנות אותם לוועדת חריגים שתבחן כל מקרה לגופו". מדובר אם כן, ב-19 עתירות מנהליות שיוגשו לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית דין לעניינים מנהליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully