וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אישר: נווה יהיה סגן הרמטכ"ל הבא

יהושע בריינר

10.10.2010 / 20:40

שר הביטחון קיבל את המלצת אשכנזי וגלנט למנות לתפקיד את האלוף שפרש מצה"ל לפני שלוש שנים. נווה יחליף בתפקידו את אלוף בני גנץ, שיפרוש מהצבא

שר הביטחון, אהוד ברק, אישר הערב (ראשון) לרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, למנות את אלוף (מיל') יאיר נווה לתפקיד סגן הרמטכ"ל. נווה יחליף בתפקידו את האלוף בני גנץ שעתיד לפרוש משירות בצה"ל. נווה צפוי לחזור לשירות וייכנס לתפקיד סגן הרמטכ"ל בשבועות הקרובים. המינוי נעשה תוך התייעצות עם הרמטכ"ל המיועד אלוף יואב גלנט.

נווה צפוי להתחיל בחפיפה בתוך כחודש וחצי, לאחר שקיבל הבטחה מברק כי יהיה אחד המועמדים המובילים לתפקיד הרמטכ"ל, לאחר כהונתו של יואב גלנט.

הרמטכ"ל הנכנס יואב גלנט חיפש זמן רב סגן שיהיה בעל ניסיון רב הן בתפקידי מטה והן בתפקידי שטח, אולם כזה לא נמצא בצה"ל, ועל כן נאלץ לפנות לנווה, שכבר הספיק לפרוש מהצבא ולעבור לעסקים פרטיים, ובהם בניית הרכבת הקלה בירושלים.

השתחרר מצה"ל ב-2007

נווה השתחרר משירות פעיל בצה"ל בחודש מאי 2007. את דרכו הצבאית החל עם גיוסו בשנת 1975 לחטיבת גולני, שם עלה בסולם הדרגות והתפקידים, ובין השנים 1991 – 1993 היה מפקד החטיבה. בהמשך כיהן כקצין צנחנים ראשי ומפקד אוגדת עזה, ולאחר מכן מילא שני תפקידי אלוף כשעמד בראש פיקוד העורף ולאחר מכן היה אלוף פיקוד המרכז. במהלך כהונתו בפיקוד המרכז אישר לכאורה נווה חיסולים בניגוד להוראת בג"ץ, כפי שנחשף במסמכים שהעבירה ענת קם לעיתונאי "הארץ" אורי בלאו.

נווה הוא חובש כיפה שמצא את עצמו בלב המחלוקת הציבורית סביב תוכנית ההתנתקות בשנת 2005 בעת שכיהן כאלוף פיקוד המרכז. נווה מחזיק בתואר ראשון בהיסטוריה ומדע המדינה ותואר שני במדע המדינה ולימודי המזרח התיכון. כמו כן, הוא סיים בהצטיינות את לימודיו במכללה לביטחון לאומי. הוא נשוי ומתגורר בזכרון יעקב, עם אשתו וארבעת ילדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully