וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקון חוק האזרחות: "בן גוריון מתהפך בקבר"

10.10.2010 / 16:24

אישור התיקון לחוק האזרחות בממשלה גרר תגובות זועמות מצד ח"כים בשמאל. השר ברוורמן: "כתם על הממשלה". ח"כ טיבי: "הממשלה הפכה לשוליה נרצעת של ישראל ביתנו ומשנתה הפשיסטית"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יגור מזור, עריכה: דורון שטיין)

ח"כים מהשמאל תקפו אחר הצהריים (ראשון) בחריפות את אישור התיקון לחוק האזרחות על ידי הממשלה. בשמאל הביעו זעם על אישור התיקון לחוק שיחייב מתאזרחים לא יהודים להצהיר על נאמנותם למדינה יהודית ודמוקרטית, וכינו אותו "גזעני" ו"לא דמוקרטי".

השר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן (עבודה) אמר לוואלה! חדשות לאחר ההצבעה בממשלה כי "זהו כתם על ממשלת ישראל, בן גוריון מתהפך בקברו. כאשר מקבלים החלטה צריך לראות האם היא תורמת לביטחון ולכלכלת ישראל. ברור שמדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי, אך התיקון כפי שהתקבל מוציא את דיבתה של ישראל בעולם ומתסיס את ערביי ישראל. הסיבה היחידה כנראה שהתיקון עבר זה סידור פוליטי לליברמן".

השר ברוורמן, שהתנגד לתיקון, התייחס להצבעת שר הביטחון, אהוד ברק בישיבה. "אני שמח שברק הצביע בסוף נגד לאחר שהוא תמך בסגנון של ליברמן. עד היום ברק מתנהל לחוד, כמו לווין שלא מחובר למפלגת האם שלו. דרשתי לקיים דיון מיידי בסיעה".

ח"כ עינת וילף (עבודה) התייחסה אף היא לאישור התיקון לחוק ואמרה כי "חוק הנאמנות הוא חלק ממופע הפירומאניה של אביגדור ליברמן. אילו היה מדובר על הקשר כולל של הסדרת ההגירה הלא-יהודית למדינת ישראל, אז היה מקום לדרוש שאנשים יתחייבו לשמור על אופייה של ישראל כמדינתו הדמוקרטית של העם היהודי. אולם בהקשר הזה, החוק אינו נותן פתרון לאף בעיה ממשית במדיניות ההגירה של ישראל. החוק הזה ממחיש את דפוס הפעולה החוזר של מפלגת 'ישראל ביתנו', במסגרתו היא יוצרת הרבה רעש מיותר כדי לכסות על חוסר העשייה שלה".

גם יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני (קדימה) תקפה את החלטת הממשלה. לדבריה, "מה שראינו היום זו פוליטיקה במירעה. הנושא העדין והמרכזי של מדינה יהודית ודמוקרטית הפך למסחרה פוליטית וזה פשוט מיותר. הדבר המרכזי שעלינו לשמר הוא קיומה של ישראל כמדינה יהודית ושוויונית לכלל אזרחיה. הצעת החוק הזו אינה תורמת דבר לכך, להיפך- היא תגרום לסכסוכים פנימיים, להבנה בינ"ל פחותה, ואין בה שום תוכן. זו הצעת חוק רעה שאינה שומרת על ישראל כבית הלאום היהודי ואף פוגעת בו".

"יריית פתיחה לחקיקה גזענית"

ח"כ חיים אורון (מרצ) הביע אף הוא זעם על אישור התיקון ואמר כי "חוק האזרחות נושא את שם האזרחות לשווא. זהו חוק רחוק מזרח ממערב מכל תפיסה אזרחית ודמוקרטית", אמר אורון.

לדבריו, "פעם אחר פעם מתחוור שסדר היום של ליברמן הפך לקווי היסוד והפעולה של הממשלה בכללותה. דומה שאין עוד תהום מוסרית ופוליטית שהממשלה לא תצלול אליה ודבר כנראה כבר לא ייחלץ את מפלגת העבודה מהממשלה".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי התיקון לחוק מפלה את האוכלוסייה הערבית בישראל. לדבריו, "ממשלת ישראל הפכה להיות שוליה נרצעת של ישראל ביתנו ומשנתה הפשיסטית. אין מדינה בעולם שמאלצת אזרחים או מתאזרחים להישבע לנאמנות לאידיאולוגיה או למחויבות סקטוריאלית. ישראל מוכיחה שהיא אינה שוויונית ובעצם היא דמוקרטיה כלפי יהודים ויהודית כלפי ערבים".

יו"ר חד"ש ח"כ מוחמד ברכה הביע אף הוא זעם על אישור התיקון לחוק ואמר כי מדובר בחוק גזעני. לדבריו, "זה לא ליברמן, זה נתניהו האמיתי. נתניהו ירה יריית פתיחה למגה-חקיקה גזענית במושב החורף בכנסת. זה לא ליברמן, זה ברק שמסכים עקרונית והוא שותף מלא בהצבת ישראל בראש רשימת המשטרים הכי גזעניים בעולם המודרני. שני התאומים הסיאמים ברק ונתניהו ירו היום עוד טיל לפיצוץ המשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully