וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה ביריחו ימצאו 10,000 נרות לעוגה?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.10.2010 / 15:55

לרגל חגיגות העשרת אלפים ביריחו קיימה הממשלה הפלסטינית את ישיבתה השבועית בעיר. את החגיגות מלווה הסיסמה: "בואו לגלות את העיר העתיקה ביותר בעולם"

תחת חסותו של ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, נפתחו היום (ראשון) האירועים לציון 10,000 שנים להיווסדה של יריחו. השלטים ביריחו מזמינים את המבקרים תחת הסיסמה "בואו לגלות את העיר העתיקה ביותר בעולם", ולרגל פתיחת האירועים גם התקיימה שם ישיבתה השבועית של הממשלה הפלסטינית.

שרת התיירות הפלסטינית ד"ר חולוד דעייבס, המכהנת גם כיו"ר הוועד לפרויקט יריחו, אמרה כי הממשלה הפלסטינית החליטה להציב את מחוז יריחו בראש סדר העדיפויות הלאומי שלה "כחלק מהותי מהתכנית לבניית המדינה הפלסטינית". לדבריה, במסגרת הפעילות לציון 10,000 שנים לעיר ייערכו אירועי תרבות וספורט, ישוקמו מבנים ויושקעו כספים לשיפור תשתיות.

"הפרויקט של יריחו, שאותו אנחנו משיקים היום בישיבת ממשלה מיוחדת בעיר, הוא לא לטווח קצר אלא למספר שנים", סיפרה לוואלה! חדשות עביר קובטי מדוברות הממשלה הפלסטינית. "מטרתו של הפרויקט היא לחזק את מעמדה של יריחו כעיר הוותיקה בהיסטוריה, עם ציוויליזציה של אלפי שנים, וגם לחזק את אזור הבקעה הנמצא תחת איום מתמשך של כיבוש והתנחלות".

"מטרתנו היא גם לחזק את מעמד האזור כשער של פלסטין למזרח", הוסיפה קובטי. "במסגרת הפרויקט הושק בול מיוחד ובנוסף הממשלה מתכוונת להשקיע כספים לשיקום האזור, לפיתוח תשתיות, לקידום פעילות תרבותית וקהילתית, לקידום התיירות ולהעלאת קמפיין תקשורתי שיקרא לעולם לבקר בעיר הוותיקה בעולם הנמצאת בפלסטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully