וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי: כבוד הוא לי לבגוד בערכים של אלי ישי

10.10.2010 / 13:44

על רקע הסערה סביב התיקון המוצע לחוק האזרחות, הצהיר שר הפנים כי הוא מגבש יוזמה לשלילת אזרחות מישראלים ש"בוגדים במדינה, כמו חנין זועבי שהשתתפה במשט לעזה". זועבי בתגובה: "אני בוגדת בגזענות בדיוק כפי שישי בוגד בערכי האדם ובזכויותיו"

מערכת וואלה!

(עריכת וידאו: עידן גוראל)

אלי ישי נגד חנין זועבי ולהיפך: חברת הכנסת מבל"ד שהשתתפה במשט הטורקי לעזה הגיבה על דברים שאמר הבוקר (ראשון) שר הפנים ויו"ר ש"ס, לפיהם הוא מקדם הצעת חוק שתקבע כי "כל אדם שמשתף פעולה עם הטרור או בוגד במדינה, כמו חנין זועבי שהשתתפה במשט, תישלל לו האזרחות ודינו יהיה כעובד זר". לדברי זועבי, "כבוד הוא לי להיות בוגדת בערכיו של אלי ישי ובגזענותו המאפיינת את התרבות הפוליטית הרווחת ואת עונת החקיקה הנוכחית. אני בוגדת בגזענות בדיוק, כפי שישי בוגד בערכי האדם ובזכויותיו".

חברת הכנסת מבל"ד הוסיפה, כי "שרי הממשלה הנוכחית נלחמים על תואר 'אב הגזענים', אך בפועל הם מוסיפים לטיפשות ולשיגעון חוצפה ושחצנות. כבוד הוא לי לבגוד בערכים אלה, ומחובתי הפוליטית והמוסרית להילחם נגד ערכים אנטי-דמוקרטיים ותרבות פשיסטית זו".

חברת הכנסת התייחסה גם לתיקון המוצע לחוק האזרחות, לפיו מתאזרחים שאינם יהודים יידרשו להצהיר אמונים לישראל כ"מדינה יהודית ודמוקרטית". לדבריה, "הזיותיו של ליברמן הפכו את המדינה למשוגעת ולמטופשת עוד יותר. הרי טיפש מי שחושב כי ניתן לכפות על האזרחים הערבים נאמנות לערכי הציונות, ומשוגע מי שחושב כי ניתן להשיג נאמנות למדינה בצורה הזו. במקום שהמדינה תשנה את מדיניותה כלפי האזרחים הערבים, הכופרת בזיקתם הטבעית למולדתם, היא כופה את מערכת הערכים הגזענית עליה נשענת מדיניות זו ודורשת את נאמנותם כלפיה". זועבי הוסיפה כי "הריבונות במדינה דמוקרטית היא היא ריבונות האזרחים. כל ריבונות שבאה על חשבון זכויות האזרחים או חלק מהם היא ריבונות דיקטטורית ולא לגיטימית, גם אם נעשית על דעת הרוב".

"לא נגמר הטיפול בנושא הנאמנות"

בתוך כך, שרי הממשלה צפויים לאשר היום את התיקון המוצע לחוק האזרחות. לפני תחילת הדיון אמר שר החוץ ויו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן כי התיקון המוצע לחוק האזרחות מהווה "צעד חשוב ביותר", אך "ברור שבזה לא נגמר הטיפול בנושא הנאמנות והאזרחות".

ליברמן הוסיף: "אני חושב שההחלטה שצפויה להתקבל היום היא חשובה. למילים יש משמעות. זה ממקד את הוויכוח ברמה העתידית. האם נהיה מדינה יהודית וציונית או מדינת כל אזרחיה".

לעומתו, שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק הצהיר, כי בכוונתו להתנגד לנוסח המוצע אם לא תאושר הצעתו לשנותו, כך שהמתאזרחים יצהירו אמונים ל"מדינה יהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לתיקון המוצע לחוק האזרחות והצהיר: "התיקון לחוק הוא תמצית הציונות ותמצית מהותה של מדינת ישראל. ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי והיא מדינה דמוקרטית. יש בעולם כאלה שנמסים לטשטש את הקשר הייחודי בין העם היהודי למדינתו, אך הקשר הוא נשמת אפנו ואין בלתו. כך גם בעניין המדינה הדמוקרטית. אין מקום להטיף לנו על דמוקרטיה ונאורות. אין דמוקרטיה אחרת במזרח התיכון. אין מדינה יהודית אחרת בעולם. השילוב של שני אלה מבטא את ייחודה של מדינת ישראל, ומי שרוצה להצטרף אליה צריך להכיר בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully