וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער בן 14 עתר לבג"ץ: תנו לי להיות רב

גלעד גרוסמן

10.10.2010 / 14:17

נער בן 14 הגיש עתירה לבג"ץ בדרישה לחייב את מועצת הרבנות הראשית לבדוק את בחינת ההסמכה שלו לרבנות. לטענתו, הוא קיבל מלשכת הרב הראשי מצגר אישור לגשת לבחינה, אך הרב הראשי הספרדי הורה לא לבדוק אותה

נער בן 14 עתר היום (ראשון) לבג"ץ בדרישה שהרב הראשי לישראל, שלמה עמאר, מועצת הרבנות הראשית ומחלקת בחינות ההסמכה לרבנות יבדקו את בחינת ההסמכה שלו לרבנות. הנער, משה רזיאל שריפי, דורש ממועצת הרבנות הראשית לא לפסול את בחינתו, חרף גילו הצעיר.

רזיאל שריפי קיבל אישור חריג להיבחן בבחינות ההסמכה של הרבנות הראשית לאחר שקיבל המלצות וסמכות לפסוק בהלכות שבת מגדולי הרבנים בארץ ובעולם, ובהם: הרב שמואל אליהו, הרב הראשי של צפת ואב בית הדין בירושלים. הרב הראשי הספרדי שלמה עמאר ניסה להפסיק את בחינתו של הנער, לאחר שככל הנראה לא היה מודע לאישור שהונפק על ידי לשכת הרב הראשי האשכנזי, יונה מצגר. מנהל מחלקת בחינות ההסמכה ברבנות הראשית הצליח לשכנע את הרב עמאר לא להפסיק את בחינתו של הנער. עם זאת, לאחר מכן הורה הרב לא לבדוק את הבחינה.

"יחס משפיל ומזלזל"

הוריו של רזיאל שריפי פנו מספר פעמים ללשכתו של הרב עמאר בבקשה שישקול שוב את עמדתו, אך לא זכו למענה. מגיש העתירה, משרד עורכי הדין שבבעלות אבי העותר ד"ר ניסן שריפי, תקף בעתירה את התנהלות הרב עמאר וכתב כי הוא פעל "ללא מתן זכות טיעון לעלם ולהוריו ותוך התעלמות מופגנת מכל פניותיהם אליו, משל לית דין ולית דיין בישראל". העתירה גם מציינת מקרים אחרים בהם הוסמכו רבנים בגיל צעיר, בהם גם הרב עובדיה יוסף.

בעתירה טענו עורכי דינו של הנער, שריפי, אבידן וגרודזנסקי, כי "העולה מנבכי עתירה זו הינו חד משמעי וברור: המשיבים תעתעו בעותר ונקטו כלפיו באופן משפיל ומבזה. דומה כי בנוקטם כך, נעלמו מהם מושכלות יסוד במורשת ישראל, וזאת מלבד התעלמותם מהנורמות הבסיסיות השרירות ותקפות במדינה מתוקנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully