וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסר השימוש ברדוקטיל: עלול לגרום לשבץ

אריאל נוי

10.10.2010 / 12:04

משרד הבריאות הורה להפסיק את שיווק התכשיר, המשמש לטיפול בחולים הסובלים מעודף משקל והשמנת יתר, בעקבות מחקר שהראה כי הוא מגביר את הסיכון להתקפי לב ולשבץ מוחי

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) על הפסקת שיווק התכשיר רדוקטיל (Reductil) בישראל. התכשיר, המיוצר על ידי חברת "אבוט" ושווק על ידי "טבע" החל משנת 2000, אושר עד כה לשימוש בארץ ובעולם לצורך טיפול בחולים הסובלים מעודף משקל או השמנת יתר. השימוש הותר לחולים שאין להם היסטוריה קודמת של מחלות לב וכלי דם ולכאלה שלא הצליחו לרדת במשקל באמצעות דיאטה ופעילות גופנית.

אולם בהודעה שפרסם היום משרד הבריאות נאמר, כי "מטופלים אשר ברשותם התרופה מתבקשים להפסיק את השימוש בה - ובמקביל לפנות לרופא המטפל על מנת לקבל מידע בנדון ולבחון אפשרויות טיפוליות חלופיות".

התכשיר רדוקטיל אושר לשימוש כתרופת הרזיה בשנת 1997 והוכח כיעיל יותר ב-5% מתרופת פלצבו שניתנה בשילוב דיאטה ופעילות גופנית. אף על פי כן, הוחלט להפסיק את שיווקו בעקבות תוצאות מחקר שנערך במשך שש שנים בקרב כ-10,000 מטופלים והראה כי קיים סיכון מוגבר להתקפי לב ושבץ מוחי בקרב אנשים שנטלו את התכשיר. בעקות המחקר, החליטו רשויות הבריאות באירופה ובארה"ב להמליץ על הפסקת השימוש ברדוקטיל. משרד הבריאות הישראלי אימץ את ההמלצה.

מיליונים בעולם משתמשים בתכשיר

לדברי ד"ר אסנת רזיאל ,כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת רפואית של מלב"י – מרכז לטיפול בהשמנת יתר, אסיא מדיקל, אסותא, ברחבי העולם יש כשמונה מיליוני אנשים הנוטלים רדוקטיל. רזיאל הוסיפה, כי ד"ר ג'ון ג'נקינס ממשרד הבריאות האמריקאי ציין "אין הצדקה להמשיך ולשווק את הרדוקטיל, מכיוון שהירידה במשקל בעת נטילת התרופה צנועה יחסית מול סיכון ממשי ללקות בהתקף לב או שבץ מוחי. לדבריה, "הרופאים מונחים להפסיק את מתן המרשמים לתרופה, ועל המטופלים להפסיק את נטילתה ולהתעניין לגבי טיפול חלופי לירידה במשקל".

מחברת טבע נמסר כי "בתיאום עם משרד הבריאות בישראל, החליטה חברת 'טבע' להפסיק את שיווק הרדוקטיל בישראל". חברת טבע הקימה מוקד טלפוני ייעודי לצורך מתן מענה לשאלות הציבור בנושא זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully